Методична робота
Про роботу методичного кабінету школи за підсумками
І-го семестру 2021/2022 н.р.
У 2021/2022 навчальному році робота Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст. спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», основних положень концепції «Нової української школи», державних стандартів початкової, базової, повної загальної середньої освіти, інших нормативно-правових документів, що регламентують роботу закладу освіти. Протягом навчального року вжито заходів для забезпечення функціонування освітнього процесу, створення умов для розвитку обдарованих дітей, доступу до якісної освіти дітей з особливими потребами. Пріоритетними є особистісно орієнтований, компетентнісний, інтегрований підходи до освітньої діяльності, які покликані підготувати особистість, спроможну бути активною, здатною осмислено зберігати, самостійно відтворювати власну життєдіяльність, досягати життєвого успіху. Освітній процес формується з позицій надання якісних освітніх послуг - інтегрування національної освітньої системи у мережу європейського і світового простору. Якість надання освітніх послуг здійснюється через: своєчасне проходження вчителями школи підвищення кваліфікації, постійного вдосконалення педагогічної майстерності, набуття нових методик через участь у вебінарах на освітніх порталах, підвищення практичного аспекту щодо застосування набутих теоретичних знань; збереження здоров’я через впровадження здоров’язбережувальних технологій. Першочерговим завданням школи є задоволення освітніх послуг населення, що проживає на території обслуговування закладу освіти, їх національно-культурних, національно-освітніх прав і запитів.
У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19), у закладі вчасно організовується дистанційне навчання для учнів 5 – 11 класів. Учні початкових класів навчалися очно. Через причини нестачі вугілля, було організоване дистанційне навчання для учнів 1-11 класів. Освітній процес в умовах дистанційного навчання був організований з урахуванням принципу здоров'язбереження, запобігаючи емоційному, ментальному та фізичному перевантаженню учнів. Вчителі використовували різні методи та технології, щоб навчання було ефективним та цікавим.
Згідно санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, який діє з 1 січня 2021 року і передбачає вимоги до організації роботи з технічними засобами навчання, зокрема комп’ютерами, планшетами, іншими гаджетами.
Так, обмежено час безперервної роботи з технічними засобами навчання:
- для учнів 1 класу – не більше 10 хвилин;
- для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;
- для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;
- для учнів 8-9 класів – 20-25 хвилин;
- для учнів 10-11 (12) класів на 1-й годині занять – до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин;
- при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10-11 (12) класів – не більше 25-30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15-20 хвилин на другому навчальному занятті.
Отже, тривалість навчальних занять, визначена Законом “Про повну загальну середню освіту", зберігається: 35 хвилин для 1 класу, 40 хвилин для 2-4 класів, 45 хвилин для 5-11 класів. Обмежується лише час безперервної роботи з комп’ютером для уникнення ризиків для здоров’я.
Так для учнів 5 класу час безперервної роботи з комп’ютером становить максимум 20 хвилин. Цей час вчитель використовує для синхронної взаємодії (онлайн) – для пояснення або загального огляду матеріалу навчального заняття, практичного закріплення вивченого, застосування інтерактивних прийомів навчання, перевірки результатів навчання тощо.
Решту часу навчального заняття – 25 хвилин – вчитель організовує роботу в асинхронному режимі, тобто офлайн, без комп’ютера. Учні виконують вправи у робочому зошиті, працюють з текстом і завданнями у підручнику, виконують творчі завдання тощо. Також наприкінці заняття вчитель може повернутися до режиму відеоконференції (для обговорення виконаних завдань, рефлексії, роботи з електронною освітньою платформою тощо).
Важливо також, що не кожне навчальне заняття обов’язково проводиться з використанням синхронного режиму взаємодії вчителя та учнів. Відповідно до Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, не менше 30% навчального часу, передбаченого освітньою програмою школи, організовується в синхронному режимі.
Упродовж 2021-2022 навчального року робота педагогічного колективу спрямована на реалізацію проблеми школи : «Розвиток творчого потенціалу вчителів та формування ключових компетенцій учнів. Створення виховного середовища, сприятливого для формування морально-духовної та життєво-компетентної особистості»; на розвиток творчих здібностей, умінь і навичок учнів, застосування на практиці здобутих знань з різних освітніх предметів, самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти, виховання соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення через особистісно зорієнтований підхід та систему профільного навчання. Освітній процес в закладі направлений на реалізацію нових Державних стандартів початкової, базової та профільної середньої освіти, виконання Наскрізної освітньої програми закладу, основних положень Концепції нової української школи. По закінченні І семестру 2021-2022 навчального року були підведені підсумки навчальної діяльності учнів 5-11 класів. На основі загального аналізу успішності одержано наступні результати:
ЗВІТ
про рух та успішність учнів Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст.
(класи з молдовською мовою навчання)
за І семестр 2021 –2022 н. р.
РУХ :
| 1 кл | 2 кл | 3 кл | 4 кл | 5 кл | 6 кл | 7 кл | 8 кл | 9 кл | 10 кл | 11 кл | Всього по школі |
Всього учнів на початок семестру | - | - | - | 6 | 10 | 5 | - | 7 | 6 | 8 | - | 42 |
Прибуло за семестр | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Вибуло за семестр | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Всього учнів на кінець семестру | - | - | - | 6 | 10 | 5 | - | 7 | 6 | 8 | - | 42 |
Оцінюються – 36 учнів.
УСПІШНІСТЬ :
Бали/класи | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Всього по школі | |
1 бал |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
2 бали |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
3 бали |
|
|
|
| 3 | - | - | 2 | 2 | 2 | - | 9 | |
% успішності |
|
|
|
| 30% | - | - | 29% | 33% | 25% | - | 25% | |
4 бали |
|
|
|
| 2 | 3 | - | 2 | 2 | 2 | - | 11 | |
5 балів |
|
|
|
| 1 | - | - | 2 | - | 1 | - | 4 | |
6 балів |
|
|
|
| - | - | - | 1 | 1 | 1 | - | 3 | |
% успішності |
|
|
|
| 30% | 60% | - | 71% | 50% | 50% | - | 50% | |
7 балів |
|
|
|
| 3 | - | - | - | - | 1 | - | 4 | |
8 балів |
|
|
|
| 1 | 2 | - | - | 1 | 1 | - | 5 | |
9 балів |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
% успішності |
|
|
|
| 40% | 40% | - | - | 17% | 25% | - | 25% | |
10 балів |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
11 балів |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
12 балів |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
% успішності |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
% якості знань |
|
|
|
| 40% | 40% | - | 0% | 17% | 25% | - | 25% | |
Не атестовані |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
Не атесто | З 1 предмету |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - |
З 2 предметів |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | |
З 3 предметів та більш |
|
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - |
ЗВІТ
про рух та успішність учнів Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст.
(класи з українською мовою навчання)
за І семестр 2021 –2022 н. р.
РУХ :
| 1 кл | 2 кл | 3 кл | 4 кл | 5 кл | 6 кл | 7 кл | 8 кл | 9 кл | 10 кл | 11 кл | Всього по школі |
Всього учнів на початок семестру | 12 | 9 | 12 | 17 | 19 | 19 | 19 | 24 | 16 | 10 | 15 | 172 |
Прибуло за семестр | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Вибуло за семестр | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 |
Всього учнів на кінець семестру | 12 | 9 | 12 | 17 | 18 | 19 | 19 | 24 | 16 | 10 | 15 | 171 |
Оцінюються – 121 учень
УСПІШНІСТЬ :
Бали/класи | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | Всього по школі | |
1 бал |
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | ||
2 бали |
|
|
| - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | ||
3 бали |
|
|
| 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | 1 | - | 15 | ||
% успішності |
|
|
| 22% | 21% | 10% | 4% | 19% | 10% | 6% | 13% | ||
4 бали |
|
|
| 5 | 2 | 7 | 10 | 3 | 3 | 5 | 35 | ||
5 балів |
|
|
| 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 16 | ||
6 балів |
|
|
| 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 2 | 14 | ||
% успішності |
|
|
| 55% | 42% | 58% | 63% | 31% | 60% | 67% | 54% | ||
7 балів |
|
|
| 2 | 5 | 4 | - | 5 | 2 | 3 | 21 | ||
8 балів |
|
|
| 1 | 1 | 2 | 5 | 3 | 1 | 1 | 14 | ||
9 балів |
|
|
| - | - | - | 2 | - | - | - | 2 | ||
% успішності |
|
|
| 17% | 32% | 32% | 29% | 50% | 30% | 27% | 31% | ||
10 балів |
|
|
| 1 | 1 | - | 1 | - | - | - | 3 | ||
11 балів |
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | ||
12 балів |
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | ||
% успішності |
|
|
| 6% | 5% | - | 4% | - | - | - | 2% | ||
% якості знань |
|
|
| 23% | 37% | 32% | 33% | 50% | 30% | 27% | 33% | ||
Не атестовані |
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | |||
Не атесто | З 1 предмету |
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | ||
З 2 предметів |
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | |||
З 3 предметів та більш |
|
|
| - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Загальний відсоток якості знань по школі – 29%.
З метою виявлення і підтримки обдарованої учнівської молоді, розвитку її інтересів у закладі освіти у жовтні 2021 року проводився І етап предметних олімпіад з базових дисциплін. В олімпіадах взяли участь учні під керівництвом учителів: Султан Л.О., Шумілова Н.О., Робу І.А., Пінтяк З.М., Гуцу М.Д., Робу Г.С., Панцир Г.І., Лупашко Н.Г., Мунтян М.Т., Семенова І.Т., Жумінська Л.К. У ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад взяли участь учні під керівництвом Пінтяк З.М., з біології – Дікусар Артем, з географії – Аксеной Ярослава, Дікусар Артем та Жумінська Анастасія.
У ІІ етапі конкурсу Петра Яцика взяли участь учні 8-Б класу: Робу Лія, Цуркан Владислава, Мунтян Олександр, Робу Влада, Цуркан Ріта , учениця 6-Б класу Гуцу Ліна (під керівництвом Султан Л.О.) та учениця 9-Б класу Аксеной Ярослава (під керівництвом Шумілової Н.О.).
У 2021-2022 н.р. проходять атестацію такі вчителі: Пінтяк З.М., Мунтян А.І., Руснак М.І., Гуцу Л.І., Пунга Г.І., Лупашко Є.А., Челомбітко Л.Д. та Гуцу П.І., вихователі дитячого садка Мустяца Г.І., Берназ Л.А. та Жосу Д.В.
Проведені такі відкриті уроки:
Пунга Г.І. – відкритий урок з молдовського читання у 4-Б кл.;
Гуцу Л.І. – 2 відкриті уроки, з математики та з предмета «Я досліджую світ» у 1-Б кл.;
Руснак М.І. – 2 відкриті уроки, з української мови та з математики у 4-А кл.;
Лупашко Є.А. - відкритий урок з математики у 4-Б кл.;
Пінтяк З.М. провела 4 відкритих уроки: з географії у 7-Б кл., онлайн-урок з географії у 6-Б кл., урок-тренінг з біології у 7-Б кл. та тренінг в 11-Б кл. про негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння та наркотиків;
Челомбітко Л.Д. – 2 відкриті уроки з англійської мови у 6-А кл.
Атестація триває і спостереженя за роботою вчителів, що атестуються, продовжується.
Робота шкільних методичних об’єднань здійснюється на належному рівні, керівниками методоб’єднань створені плани заходів на поточний рік, створені групи у Вайбері, засідання проводяться офлайн та онлайн, залежно від епідеміологічної ситуації.
Разом з тим необхідно продовжувати роботу щодо залучення педагогів навчального закладу та учнів до науково-дослідницької роботи; вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду; сприяти поширенню педагогічного досвіду вчителів у фахових виданнях, розміщення електронних публікацій на освітніх сайтах.
Заступник з НВР І.А.Робу