Методичне об'єднання 1
Аналіз роботи
шкільного методичного об’єднання
вчителів суспільно-гуманітарного циклу Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст.
за 2019-2020 навчальний рік
«Учитель повинен усе життя працювати над самовдосконаленням», - писав В.Сухомлинський. Відомо, що лише творчий учитель може сформувати творчу особистість. Тому головним завданням методичного об’єднання є розвиток у кожного вчителя того індивідуального стилю, який характеризує його професійну майстерність як складне соціально-педагогічне явище, що згідно Стандарту базової і повної середньої освіти визначається всією структурою особистості вчителя, є синтезом різноманітних його особистісних якостей, наукової освіченості, ідейної спрямованості, фахових знань, умінь і навичок.
У методичному об'єднанні вчителів суспільно-гуманітарного циклу беруть участь 10 вчителів: Султан Л.О, Шумілова Н.О., Жумінська Л.К., Жуминська С.О., Пінтяк О.Д., Робу Г.С.,Панцир Г.І., Робу І.А., Олару А.М., Челомбітко Л.Д. Всі члени методичного об’єднання мають вищу освіту. 9 педагогів - 1 категорію, 1 – спеціаліст.
Аналізуючи роботу вчителів за минулий навчальний рік, слід відзначити, що члени методичного об'єднання ознайомлені з досвідом роботи вчителів району та області. Значна увага приділялась вивченню пояснювальних записок до навчальних програм, опрацюванню нових критеріїв оцінювання знань учнів, методичних листів та інших нормативно-правових документів.
Шкільне методичне об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу Старосільської ЗОШ працює над проблемою: «Впровадження особистісно зорієнтованих технологій на уроках суспільно- гуманітарного циклу». Особливу увагу приділяє:
▪ впровадженню ефективних форм і методів формування творчих здібностей учнів;
▪ обговоренню питань «Пошук методів для розвитку творчих здібностей, умінь учнів у процесі навчання», «Розвиток учня як особистості в умовах компетентного підходу до навчання»; «Розвиток культури мовлення на уроках»;
▪ проведенню засідань у формі панорами педагогічних ідей компетентного підходу до навчання;
▪ відвідуванню та обговоренню уроків членів шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу;
▪ створенню методичної скарбнички «Нестандартні форми роботи з учнями на уроках суспільно-гуманітарного циклу»;
▪ ознайомленню з нормативно-правовими документами та новинками методичної та навчальної літератури;
▪ проведенню творчих звітів учителів.
Всі засідання МО, а їх було проведено чотири, мали різноманітну направленість. Так, перше засідання було проведено за темою «Методика викладання мови та літератури - нові підходи». Були розглянуті основні вимоги до сучасного уроку предметів суспільно-гуманітарного циклу, завдання членів методичного об’єднання у новому навчальному році. Також на засіданні було організоване ознайомлення з критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін. Вчитель української мови та літератури Султан Л.О. виступила із доповіддю «Формування національної свідомості і патриотизму на уроках укр. мови і літератури та в позакласній роботі». Шумілова Н.О. виступила із доповіддю «Використання Інтерактивних технологій на уроках укр. мови та літ.». На друге засідання було винесено таку тему: « Використання на уроках української мови та літератури інтерактивних методів навчання з метою підвищення якості викладання цих предметів», метою якої є пошуки нових форм та застосування новітніх технологій на уроках предметів суспільно-гуманітарного циклу. Вчитель молд. мови та літ. Пінтяк О.Д. ознайомила присутніх із основними освітніми технологіями, які використовуються в навчальному процесі: технологія співробітництва, технологія структурованої дискусії, технологія застосування методів проектів тощо. Третє засідання було проведено у формі круглого столу «Форми співробітництва вчителя і учнів у процесі навчання на уроках суспільно - гуманітарного циклу», під час якого вчитель укр. мови та літератури Робу І.А. виступила із доповіддю «Роль міжпредметних зв’язків у формуванні естетичних цінностей учнів» Вчитель молдовської мови та літератури Пінтяк О.Д. у формі стислої доповіді розповіла про «Використання на уроках творчих вправ, пов’язаних з розвитком мислення учнів». Останнє, четверте засідання мало тему: «Підсумки навчально-виховного процесу за навчальний рік», яке мало на меті пошуки нових шляхів підвищення ефективності уроку, творчого використання інформаційно-комп’ютерних технологій на уроках суспільно-гуманітарного циклу. Вчитель англ. мови Панцир Г.І. виступила з доповіддю «Сучасний урок, яким він має бути»
Значна увага під час роботи МО приділялася утвердженню культу рідного слова. Цьому сприяють уроки української мови та літератури вчителів Султан Л.О., Шумілової Н.О., Робу І.А., проведення різноманітних конкурсів та лінійок до Дня писемності, Дня рідної мови, проведення тижня української мови та літератури, Шевченківського тижня, позакласних заходів з предмету.
Проводилися предметні тижні, літературні свята, конкурси, турніри допитливих. Учні школи брали участь в олімпіадах з базових дисциплін.
У ІІ (районному) етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади у 2019-2020н.р. учні школи взяли участь з історії та правознавства. Берназ Вікторія, учениця 11 класу посіла І місце з правознавства. У ІІІ (обласному) етапі посіла ІІІ призове місце (вчитель Жумінська Л.К.).
Вчителі суспільно-гуманітарного циклу з цікавістю впроваджують у навчальний процес інноваційні методи та форми роботи, беруть активну участь у різних конкурсах.
Робота шкільного методичного об’єднання в наступному навчальному році повинна зосереджуватися на розкритті інтересів, нахилів та здібностей учнів з метою виявлення самостійної творчості кожної особистості, на подоланні розриву між теорією та практикою у вивченні дисциплін суспільно-гуманітарного циклу. Велика увага повинна приділятися предметам, які учні обирають для здачі на ЗНО. Вчителі повинні працювати над культурою письма та мовлення учнів.
План роботи МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу на 2020-2021 н.р.
І засідання
Тема: «Науково-методичний супровід освітнього процесу»
Зміст роботи
| Дата | Відповідальні |
Теоретична частина 1. Аналіз роботи МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2019-2020 н.р. Затвердження плану роботи та структури МО на 2020-2021 н.р. 2. Опрацювання нормативних документів та інструктивно-методичних рекомендацій щодо особливостей викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу. 3. Про результати здачі ЗНО з української мови, англійської мови у 2019-2020 н.р.
Організаційна частина 1. Планування роботи з предметів суспільно-гуманітарного циклу на 2020-2021 н. р. 2. Огляд навчально-методичної літератури та фахових видань. 3.Про вимоги до календарного планування. 4. Про атестацію педпрацівників.
| Серпень 4 тиждень |
Голова МО
Голова МО, члени МО
ЗДНВР,голова МО
Члени МО
|
ІІ засідання
Тема: «Шляхи підвищення ефективності та якості уроку»
Зміст роботи
| Дата | Відповідальні |
Теоретична частина
1. Доповідь на тему : «Робота зі здібними дітьми на уроках української мови та літератури» 2. Доповідь на тему: «Формування мовленнєво-комуникативної компетентності учнів на уроках словесності»
Організаційна частина 1. Результати контролю. 2. Підготовка здобувачів освіти ІІ – ІІІ ступеня до участі у І етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. Погодження завдань.
| Жовтень 3 тиждень |
Н.О.Шумілова
Л.О.Султан
Вчителі -предметники |
ІІІ засідання
Тема: «Інноваційні педагогічні технології в сучасному навчанні предметів суспільно-гуманітарного циклу»
Зміст роботи
| Дата | Відповідальні |
Теоретична частина 1. Доповідь на тему: «Підвищення пізнавальної активності учнів через поєднання традиційних та сучасних методів навчання»
Практична частина Відвідування та обговорення відкритих уроків з молд. мови, літератури
Організаційна частина
1. Результати контролю.
2. Аналіз роботи МО за І семестр.
3. Моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти.
| Грудень 3 тиждень |
А.М. Олару
С.О.Жуминська |
ІV засідання
Тема: «Інформаційно-освітній простір для навчання дітей»
Зміст роботи
| Дата | Відповідальні |
Теоретична частина 1. Роль комп’ютера та інформаційного простору в освітньому процесі. 2. Практичне застосування засобів ІКТ.
Організаційна частина
Ознайомлення з нормативно-правовою базою з питань проведення ДПА, ЗНО – 2021.
| Лютий 3 тиждень |
Л.К.Жумінська
Г.С.Робу
ЗДНВР
|
V засідання
Тема: «Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія»
Зміст роботи
| Дата | Відповідальні |
Теоретична частина
1. Дистанційне навчання: сучасний погляд на переваги та проблеми. 2. Практики та підходи до дистанційного навчання.
Організаційна частина
1. Аналіз роботи МО за 2020-2021 н.р. та визначення напрямків на новий навчальний рік.
| Квітень 3 тиждень
|
С.О.Жуминська
Г.І.Панцир
Голова МО |