Протидія булінгу
Старосільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
НАКАЗ
Від 03.08.2020р. №60
Про створення безпечного освітнього середовища,
формування в дітей та учнівської молоді
ціннісних життєвих навичок у 2020/2021 н.р.
Згідно Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», відповідно до Конвенції ООН про права дитини, наказу МОН від 09.01.2019 № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів середньої освіти», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу» від 18.02.2018 № 2657-VIII, Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 07.12.2017 № 2229, листа МОН від 18.05.2018 № 1/11-5480, методичним рекомендаціям щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників з іншими органами та службами, Закону України «Протидію торгівлі людьми» від 20.09.2011 № 3799-І, Розпорядженням КМУ від 06.12.2019 № 56 «План заходів на 2019-2020 з реалізації Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року», на виконання Указу Президента України від 18.05.2019 № 2892019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання», листа МОН Указ Президента від 13.10.2015 № 580 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020» та наказу від 29.07.2019 № 1038 «Про внесення змін до наказу МОН від 16.06.2015 № 641», заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти України», виконання Плану заходів МОН України щодо реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року» (наказу МОН України від 03.03.2016 № 214), з метою організації роботи щодо профілактики правопорушень, запобігання злочинності, безпеки життєдіяльності, попередження насильства в сім’ї над дітьми, виховання в учнів таких цінностей як толерантність, повага, порядність, гармонійне спілкування та співіснування у суспільстві, виховання поваги до Конституції держави законодавства, державних символів – Герба, Прапору, Гімну, поваги та любов до державної мови, забезпечення комфортних умов навчання та праці, створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства, з метою попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі,
НАКАЗУЮ:
1. Розробити та затвердити комплексний План-заходів щодо створення у 2020/2021 навчальному році безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.
(додаток додається)
2. Створити шкільну комісію з профілактики правопорушень у такому складі:
Голова комісії – Робу Н.Л., заступник директора з виховної роботи;
Заступник голови – Робу І.А., заступник директора з НВР;
Члени комісії:
Вітюк Н.М., соціальний педагог;
Лупашко Н.Г.., педагог-організатор школи;
_____________, президент учнівського самоврядування.
3. Заступнику директора з виховної роботи Робу Н.Л.:
3.1.Ознайомити педагогічних працівників з комплексним Планом-заходів створення у 2019/2020 навчальному році безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок
3.2.Проводити просвітницьку роботу спільну з іншими службами з питань безпечного середовища серед учнів та підлітків.
3.3.Розробити спільно з МО класних керівників та учнівським самоврядуванням правила поведінки учнів у школі та слідкувати за їх дотриманням. До 15.09.2020р.
3.4.Постійно контролювати поведінку дітей, взаємовідносини між дітьми протягом 2020/2021 навчального року.
3 5.Своєчасно виявляти батьків або осіб, що їх замінюють які ухиляються від виконання передбачених законодавством обов’язків щодо створення належних умов для життя, навчання та виховання учнів.
Протягом 2020/2021 н.р.
4. Взяти під особистий контроль виконання Плану-заходів щодо створення у 2020/2021 навчальному році безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок.
Постійно
5. Питання організації безпечного середовища тримати на постійному контролі.
6. Заступникам директора Робу Н.Л. та Робу І.А. забезпечити належний контроль за чергуванням вчителів.
7.Педагогічним працівникам школи:
7.1.Забезпечити виконання Плану-заходів щодо створення у 2020/2021 навчальному році безпечного освітнього середовища, формування у дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок в школи.
7.2.Формувати в учасників освітнього процесу толерантне ставлення один до одного.
Постійно
7.3. Уникати проявів жорстокого ставлення до учнів, приниження їхньої честі, гідності та інших форм насильства (фізичного або психічного)
Постійно
7.4. Терміново інформувати адміністрацію школи про будь-які випадки неправомірного поводження працівників або учнів до інших учнів.
7.5. Використовувати різноманітні методи роботи для профілактики булінгу.
8.Класним керівникам:
8.1.Забезпечити щоденний контроль за станом кожної дитини з метою попередження проявів насильства або негативний явищ.
Постійно
8.2. Створювати позитивну атмосферу в учнівському колективі.
8.3. Терміново повідомляти адміністрацію школи щодо порушень правил безпечного освітнього простору.
8.4. Забезпечити проведення роз’яснювальної роботи серед учнів та батьків щодо безпечного освітнього середовища через різноманітні форми роботи.
8.5. Проводити разом з соціальним педагогом діагностику психологічного клімату класу і виявляти дітей, які зазнали прояви булінгу зі сторони своїх однокласників.
8.6. Формувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату класу, оволодіння учнями навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії.
8.7. При плануванні виховної роботи на 2020/2021 навчальний рік передбачити дієві заходи і форми роботи з профілактики дитячих правопорушень та безоглядності.
8.8. Посилити індивідуальну роботу з школярами, схильними до правопорушень та їх батьками.
8.9. Проводити години спілкування «Мобінг», «Булінг».
8.10. Розробити спільно з учнями правила поведінки у класі і слідкувати за їх дотриманням.
9. Соціальному педагогу Вітюк Н.М. (Челомбітко Л.Д.):
9.1. Забезпечити ефективне функціонування соціально-психологічної служби з питань створення безпечного освітнього середовища.
9.2. Забезпечити здійснення моніторингу ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді.
9.3. Розробити індивідуальні програми психолого-педагогічного супроводу учнів «групи ризику».
За потребою
9.4.Здійснювати психолого-педагогічний контроль за індивідуальними та сімейними факторами, які формують у дітей схильність до агресивної поведінки та жорстокості; своєчасне виявлення учнів, схильних до агресивної поведінки, методом педагогічної і психологічної діагностики.
9.5.Забезпечити проведення соціально-психологічних досліджень серед здобувачів освіти з питань попередження насильства в сім’ї, булінгу та розробити рекомендації з питань створення безпечного освітнього середовища в школі.
9.6.Проводити спостереження за міжособистісною поведінкою учнів, проводити опитування усіх учасників освітнього процесу.
9.7.Проводити діагностику стану психологічного клімату класу і виявляти дітей, які зазнали або можуть піддаватися булінгу, мобінгу зі сторони своїх однокласників.
9.8.Спланувати профілактично-просвітницьку роботу щодо попередження і подолання булінгу.
9.9.Формувати безпечний освітній простір шляхом створення позитивного мікроклімату, оволодіння учнями навичок безпечної поведінки та толерантної міжособистісної взаємодії.
10.Завідуючий бібліотекою Мороз Е.О. створити в бібліотеці школи постійнодіючі тематичні виставки з питань безпечного освітнього середовища.
11. Зобов’язати вчителів та персонал школи тримати на контролі виконання даного наказу та терміново повідомляти адміністрації школи у разі виявлення порушень з питань безпечного освітнього середовища.
12. Координацію за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з ВР Робу Н.Л.
Директор школи А.І.Мунтян
З наказом ознайомлено Н.Л.Робу І.А.Робу
Н.М.Вітюк Н.Г.Лупашко
Л.Д.Челомбітко Е.О.Мороз
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом по школі
від 03.08.2020 за №60
ПЛАН
заходів щодо профілактики булінгу
2020/2021 навчальний рік
№ п/п | Назва заходу | Цільова аудиторія | Термін виконання | Відповідальний |
Інформаційно-профілактичні заходи | ||||
1 | Обговорення питання протидії булінгу на педагогічній раді | Батьки здобувачів освіти | Вересень | Заступник директора з ВР |
2 | Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » | Методична кухня класних керівників | Жовтень | Заступник директора з ВР |
3 | Розробка пам’ятки «Маркери булінгу» | Педагогіч- ний колектив | Жовтень | Соціальний педагог |
4 | Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» | 1 – 11 | Упродовж року | Соц. педагог |
5 | Контроль стану попередження випадків булінгу | Нарада при директорі | Квітень | Директор |
6 | Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу». | Педагогічний колектив | Березень | Соціальний педагог |
7 | Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню | Педагогічний колектив | Упродовж року | Заступник директора з ВР |
Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти | ||||
1 | Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків | 1-4 | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять | 1-11 | Упродовж року | Класні керівники |
3 | Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості | 5 – 11 | Упродовж року | Учитель інформатики
|
4 | Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» | 9-11 | Січень | Педагог-організатор |
5 | Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії | 1-11 | Упродовж року | Класоводи, учителі літератури, історії |
6 | Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу» | 1-11 | Грудень | Класні керівники, учителі правознавства, соціальний педагог |
7 | Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» | 1-11 | Грудень | Класні керівники, учителі-предметники |
Психологічний супровід | ||||
Діагностичний етап | ||||
1 | – Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; – дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; | Усі категорії учасників освітнього процесу |
Упродовж року
(За потребою)
| Класні керівники, соціальний педагог |
2 | Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах |
| Вересень | Соціальний педагог |
3 | Діагностика стану психологічного клімату класу | 1-11 | Упродовж року | Соціальний педагог |
4 | Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час | 1-11 | Упродовж року | Соціальний педагог |
5 | Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 | Упродовж року | Соціальний педагог |
6 | Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу | 1-11 | Упродовж року | Заступник директора з ВР |
Робота з батьками | ||||
1 | Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» | 1-11 | Упродовж року | Класні керівники |
2 | Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини | 1-11 | Упродовж року | Соціальний педагог |
3 | Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті» | За запитом | Січень – Лютий | Соціальний педагог |
4 | Інформаційна робота через інтернет-сторінки |
| Упродовж року | Заступник директора з ВР |
Директор школи А.І.Мунтян