Природничо-математичний цикл
Аналіз роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу
Старосільської ЗОШ I-IIIст. за 2019-2020 н.р.
Діяльність методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спрямована на реалізацію державної політики в системі освіти, основних положень Національної доктрини розвитку освіти України, законів України «Про освіту», « Про загальну освіту», інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України щодо вивчення предметів природничо-математичного циклу в 2019-2020 навчальному році, виконання державних програм викладання предметів природничо-математичного циклу, створення належних сучасних умов дл навчання і виховання учнів, підвище-ння професійної майстерності педагогічних працівників, ефективне викорис-тання інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу.
Щоб знайти своє місце у житті, бути успішним, активно засвоювати життєві і соціальні ролі, сучасний випускник має володіти такими якостями та вміннями: бути гнучким і мобільним, швидко адаптуватися до змінення життєвих ситуацій, використовувати знання для розв’язування життєвих проблем, планувати стратегію власного життя; бути комунікабельним. Тому важливою актуальною проблемою сучасної школи має бути формування в учнів життєвих або ключових компетентностей. Проблема методичного об’- єднання вчителів природничо-математичного циклу «Підвищення творчої активності учнів на уроках – розвиток природних здібностей і виховання інтресу до здобуття знань». Зміст роботи ШМО включає в себе питання:
- вивчення та виконання нормативних документів
- планування роботи ШМО
- обговорення окремих тем.
У 2019-2020 н.р. було проведено 6 засідань і опрацьовані такі теми: «Застосування мультимедійних технологій», «Оптимальне управління творчістю у школі - шлях до удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя та учня».
Були заслухані такі доповiді: « Використання тестових технологій на уроках інформатики» Лупашко Д.Т., « Виставлення оцiнки в електроному журналi» Лупашко Д.Т., «Iнновацiйнi методи навчання та викладання географії» Лантінова О.О., « Методи моделювання у вивченні предметiв» Пінтяк З.М. та реферати « STEM – освiта та iнформацiйнi технологiї при вивченнi природнично- математичних наук» Семенова І.Т., « Розвиток самостiйностi на уроцi математики», «Фізичний експеримент у викладанні фізики» Мунтян А.І., « Практичне використання мультимедiйних посiбникiв на уроках физики», «Фiзичний експеримент у викладання фiзики». Гуцу М.Д. « Впро-вадження iнновацiйних технологiй навчання на уроках бiологiї» Лупашко Н.Г. «Формування предметних компетентностей на уроках хiмiї»
Вчитель ШМО Гуцу М.Д. провела вiдкритий урок з біології у 6-Б класі на тему: “Будова рослини. Органи рослин”
На уроках були використані сучасні педагогічні технології, що дозволяють максимально підвищити ефективність уроку, вміло організувати процес навчання так, щоб учень активно і зацікавлено працював на уроці, бачив плоди своєї праці, міг їх оцінити.
Важливе місце у роботі вчителя займає позакласна робота з предмета. Однією із форм є предметні тижні, які в цьому навчальному році пройшли організовано з різними за формами заходами. Також ведеться робота з обдарованими дітьми:
Предметні шкільні олімпіади: з біології Пінтяк З.М. – 2 мiсце Цуркан Лiна 8-Б., 3 мiсце Шумiлова Олександра 8-Б., Робу Веронiка 8-Б., Бабалик Мелена 8-Б,. 3 мiсце Матвiєнко Веронiка 9-Б., 2 мiсце Берназ Вiкторiя 11-Б., 3 мiсце Руснак Олена 11-б; з біології Гуцу М.Д. - 2 місце Козловська Марiя 10-Б кл., Лупашко Нiколета 10-б кл., 3 місце Жумiнська Килина 10-б кл.; з хімії Гуцу М.Д. - 2 місце Iмперецел Олена 11-Б кл; з хiмiї Лупашко Н.Г. - 3мiсце Блинду Анастасiя 8-Б., Цуркан Нiколета 8-Б.,
Участь у інтерактивних конкурсах « Кенгуру», «Олімпус», « МАН ЮНІОР ЕРУДИТ», «ГЕЛIАНТУС». Учень 6-Б Мунтян Олександр посів 3 мiсце. Також багато учнiв взяли участь у районних конкурсах i посіли 1-3 мiсця.
Завдання ШМО на 2020-2021 н.р.:
- Забезпечувати засвоєння і використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання учнів на основі особистійного, діяльнісного та компетентнісного підходів;
- Систематично підвищувати рівень дидактичної та науково- методичної підготовки вчителів із педагогіки та психології;
- Вивчати та впроваджувати на практиці сучасні освітні інформаційні технології;
- Проводити моніторинг навчальних досягнень учнів; діагностування, тестування та оцінювання рівня і якості компетентності учнів;
- Розробляти та узагальнювати систему роботи з обдарованими учнями;
- Забезпечувати високий рівень самоосвітньої діяльності вчителів.
Голова ШМО Гуцу М.Д.
Тематика засідань шкільного методичного об’єднання
природничо-математичного циклу
Тематика серпневої педагогічної конференції
№ п.п | Тема | Відповідальні |
1 | Обговорення та затвердження плану роботи та тематики засідань на 2020- 2021 навчальний рік. | Гуцу М.Д. |
2 | Професійний стандарт вчителя природично-математично циклу. | Гуцу М.Д. |
3 | Опрацювання нормативно-правових документів щодо організації освітнього процесу на 2020-2021 н.р. | Члени МО |
І засідання
Тема: Розкриття наскрізних змістових ліній у процесі навчання учнів
| Тематика та зміст засідань | Дата і місце проведення | Відповідальні |
1 | «Методичний путівник» Реалізація наскрізних змістових ліній на уроках з різних предметів:
| 15 жовтня 2020 р. Старосільська ЗОШ І-ІІІ ступенів | Гуцу М.Д. |
2 | Реферат: Дослідніцька робота як метод залучення учнів до вивчення біології. |
| Пінтяк З.М. |
3 | Удосконалення уроків фізики шляхом особистісно орієнтованої системи навчання ,творчий розвиток дітей . |
| Мунтян М.Т. |
4 | Участь учнів у шкільних олімпіадах МО. |
| Члени МО |
5 | Підготовка учнів до районних олімпіад МО. |
| Члени МО |
6 | Результати ЗНО учнів 11 класів за минулий навчальний рік. |
| Члени МО |
7 | Результати олімпіад учнів 7-9 класів за минулий навчальний рік. |
| |
8 | Різне |
| |
9 | Завдання членам МО: Опрацювати:
|
|
ІІ засідання
Використання нових технологій при викладанні предметів
| Тематика та зміст засідань | Дата і місце проведення | Відповідаль-ні |
1 | Круглий стіл Формування креативної особистості через упровадження іноваційних технологій на уроках біології. | Грудень Старосільська ЗОШ І-ІІІ ступенів. | Гуцу М.Д.
Гуцу М.Д.
Мунтян А.І. |
2 |
Cтворення та публікація сучасного уроку на тему :« Різноманітність земноводних.Роль земноводних в екосистемах,їх значення для людини.Охорона земноводних». | ||
3 | Розвиток пізнавальной активності учнів на уроках математики шляхом співпраці учителя і учня. | ||
4 | Завдання членам МО: Опрацювати
|
ІІІ засідання
Тема: Шляхи впровадження STEM-технологій на уроках природничого циклу та основ здоров`я.
| Тематика та зміст засідань | Дата і місце проведення | Відповідальні |
1 | STEM-освіта: шляхи, впровадження, актуальні питання та перспективи. | 2021 р. Старосільська ЗОШ І-ІІ ст. | Мунтян А.І.
Лупашко Т.Г. Лупашко Н.Г. |
2 | Інформаційні технології в суспільстві . | ||
3 | Формування предметних компетентностей на уроках хімії . | ||
4 | Створення та публікація сучасного уроку «Хімічне властивості кислот» | ||
5 | Завдання членам МО:
|
ІV засідання
Тема: Віртуальна екскурсія по інтернету ”Сучасні освітні проекти”.
| Тематика та зміст засідань | Дата і місце проведення | Відповідальні |
1 | Метод проекту, як шлях розвитку креативного учня. | Травень Старосільська ЗОШ І-ІІІ ступенів | Гуцу М.Д
Лантінова О.О.
Семенова І.Т. |
2 | Презентація: «Всеосвіта» - освітянська інтернет- платформа – нові можливості. | ||
3 | Педагогічне кафе: «Бути креативним та сучасним-хочу поділитись», з досвіду роботи вчителів МО. | ||
4 5 |
«Переваги профільного навчання з географії» «Розвиток логічного мислення на уроці математики».
| ||
6 | Підводимо підсумки
| ||
7 | Завдання членам МО:
|