Старосільська ЗОШ І-ІІІ ступенів Саратської районної ради Одеської області

   





нормативні документи

Учнівське самоврядування

І. Загальні положення учнівського самоврядування.

Учнівський комітет (скорочено учком) – вищий орган учнівського самоврядування Гребінецької загальноосвітньої школи І-ІІ ст.

До  складу   учкому   входять   представники  учнівських  колективів 5-9-х класів.

Учком організовує та контролює роботу за всіма напрямками діяльності учнівського колективу школи.

ІІ. Мета, завдання, принципи роботи.

Мета:

  •  формування навичок самоврядування учнів;
  • формування соціальної активності та відповідальності у старшокласників;
  • відстоювання прав та інтересів учнів школи;
  • забезпечення виконання учнями своїх обов’язків;
  • формування лідерських якостей у старшокласників;
  • різносторонній розвиток особистості.

Завдання:

  • залучення учнів до організації та проведення різноманітних виховних, пізнавальних та розважальних заходів;
  • контроль за відвідуванням школи учнями, їх зовнішнім виглядом, чергуванням учнів по школі тощо;
  • організація змістовного дозвілля учнів в позаурочний час;
  • пропаганда здорового способу життя;
  • співпраця з адміністрацією, центром виховної роботи, Радою школи та педагогічним колективом в цілому;
  • співпраця з органами учнівського самоврядування шкіл міста.

Принципи:

  • добровільність;           
  • чесність;                 
  • взаємодопомога;
  • демократичність;       
  •  творчість;               
  • взаєморозуміння;                       
  • активність;                  
  • ініціативність;       
  • толерантність;
  •  самокритичність

ІІІ. Права та обов’язки членів учкому.

Члени учкому мають право:

  •  самостійно приймати рішення;
  • захищати свою позицію;
  • розглядати на засіданнях та зборах учкому будь-які питання життєдіяльності учнівського колективу школи;
  • входити до складу тієї чи іншої комісії;
  • виходити зі складу учкому за власним бажанням.

Члени учкому зобов’язані:

  • бути присутніми на всіх планових та позапланових засіданнях, зборах учкому;
  • добросовісно виконувати доручення та завдання;
  • аналізувати проведену роботу, виправляти помилки;
  • бути взірцем у навчанні, поведінці, роботі;
  • постійно саморозвиватися та самовдосконалюватися.     
  •  

     Статут учнівського самоврядування

    Шкільне самоврядування є важливою складовою шкільного життя. Воно поєднує учнівський колектив та адміністрацію школи. Кожен учень може взяти участь у житті школи своїми рішеннями, пропозиціями, активною позицією. Учнівське самоврядування покликане зробити позакласне життя учнів цікавим та корисним.

    Розділ І

    Загальні засади

    Стаття І. Учнівське самоврядування є добровільним об'єднанням учнів.

    Стаття 2. Учнівське самоврядування є організацією, що складається з людей, створена людьми і для людей. Учні є людьми.

    Стаття 3. Метою учнівського самоврядування є формування в учнів почуття господаря школи, класу, вміння співпрацювати на принципах партнерства, гласності, демократизму.

    Стаття 4. Основною мовою спілкування в школі є державна мова – українська. Учнівське самоврядування дбає про запровадження мови в усіх сферах діяльності школи.

    Стаття 5. Учнівське самоврядування сприяє вивченню мов міжнародного спілкування.

     

    Розділ II

    Права, свободи та обов'язки

    Стаття 6. Усі учні школи є рівними у своїй гідності та правах.

    Стаття 7. Особистість кожного, хто працює чи навчається в школі, є недоторканою і ніщо не повинно загрожувати здоров'ю людини, обмежувати її права, ображати честь і гідність. Образою честі й гідності кожного, хто працює чи навчається в школі, є будь-які дії чи слова, що принижують честь, гідність іншої людини.

    Стаття 8. Кожен учень має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права і свободи інших людей.

    Стаття 9. Кожен учень має обов'язки перед суспільством та школою. Учень зобов'язаний:

    - пройти курс навчання в школі;

    - подати документ, що пояснює його відсутність на уроках;

    - виконувати вимоги вчителів з підготовки до уроків;

    - дотримуватись норм та правил поведінки в школі.

    Стаття 10. Учень має право, щоб урок закінчувався відразу після дзвінка на перерву.

    Стаття 11. Учень має право на свободу думки та слова, на вільне вираження своїх поглядів та переконань.

    Стаття 12. Кожен учень має право вільно збирати, зберігати, використовувати та поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір. Ця інформація не повинна порушувати честь та гідність кожного, хто навчається чи працює в школі.

    Стаття 13. Кожен учень має право обирати профіль навчання, факультативи та додаткові заняття, мистецькі гуртки, студії.

    Стаття 14. Кожному гарантується знати свої права та обов'язки.

    Стаття 15. Кожен учень або працівник школи зобов'язаний неухильно додержуватися Статуту та законів учнівського самоврядування школи.

    Стаття 16. Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

    Стаття 17. Учні мають право брати участь в управлінні справами учнівського самоврядування школи, вільно обирати і бути обраними до органів учнівського самоврядування школи, подати свою пропозицію, вимогу голові учкому школи.
    Стаття 18. Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди.

    Стаття 19. Кожному гарантується таємниця листування, телефонних розмов, телеграфної та іншої кореспонденції.

    Стаття 20. Кожен учень школи має право брати участь у будь-яких сферах шкільного життя, ініціювати будь-які форми цього життя.

    Стаття 21. Учням забороняється:

    21.1.палити на території школи, вживати алкоголь, використовувати нецензурні слова;

    21.2. приходити до школи у неналежному вигляді;

    21.3. використовувати мобільний телефон на уроках;

    21.4. зривати навчальний процес у цілому або одного уроку;

    21.5. пропускати навчальні заняття без поважних причин, запізнюватись;

    21.6. принижувати своїх товаришів, дорослих, учителів.

     

    Розділ III

    Вибори
    Стаття 22. Кандидат на голову учкому висувається як групою учнів, так і шляхом самовисунення.

    Стаття 23. Голова учкому обирається таємним голосуванням на загальношкільних зборах.

    Стаття 24. Вибори проводяться на другий рік повноважень голови учкому.

    Стаття 25. Голова учкому обирається простою більшістю голосів учнів класів школи шляхом таємного голосування.

    Стаття 26. Право бути обраним має  кожен учень 8-11 класів школи.

    Стаття 27. Офіційне оголошення результатів виборів голови учнівського самоврядування проводиться на наступний день після виборів.

    Стаття 28. Новообраний голова учкому вступає на пост з моменту складання присяги на урочистому засіданні.

    Стаття 29. Голові учкому вручається посвідчення голови учнівського самоврядування.  


    Розділ IV

    Структура учнівського самоврядування школи

    Стаття 30. Учнівське самоврядування відповідає певній структурі.

    Стаття 31. Кожен класний колектив обирає старосту.

    Стаття 32. Староста представляє інтереси свого класу у раді старост 5-11 класів.

    Стаття 33. Головами комісій можуть бути учні 8-11 класів.

    Стаття 34. Староста та представники комісій обираються строком на один рік повноважень.

     

    Розділ V

    Загальні учнівські збори школи

    Стаття 35. Найвищим органом учнівського самоврядування школи є загальні учнівські збори школи.

    Стаття 36. Загальні учнівські збори школи мають скликатися не рідше 2-х разів на рік.

    Стаття 37. Загальні учнівські збори школи вирішують поточні важливі справи шкільного життя.

     

    Розділ VI

    Учнівська рада

    Стаття 38. Учнівська рада є органом влади школярів, що підпорядковується загальним зборам школи, затверджується лише директором школи.

    Стаття 39. Обраним до ради може бути кожен учень, що визнає Статут і дотримується законів школи.

    Стаття 40. Рада вирішує питання про порушення законів школи і, в залежності від кількості і ступеня порушень, накладає стягнення (вибачення, публічне вибачення, відшкодування збитків, повторне чергування та інше).
    Стаття 41. Рада може подати клопотання про захист учня в конфліктній ситуаціі з викладачем чи працівником школи.

    Стаття 42. Рада організовує і сприяє організації різноманітних шкільних заходів, направлених на покращення умов життя школи.

    Стаття 43. Рада контролює роботу старост. Учнівська рада може бути присутня на засіданні педагогічної ради школи.

    Стаття 44. Староста – це учень, який слідкує за дотриманням учнями, викладачами та працівниками школи законів у межах класу, сприяє організації життя класного колективу.

    Стаття 45. Старосту обирає класний колектив.

    Стаття 46. Староста звітується перед головою учнівської ради, класним керівником, адміністрацією школи.

    Стаття 47. Члени ради та голови комісій керують роботою окремих комісій.

    Стаття 48. Члени ради збирають ідеї учнів своїх класів стосовно роботи учнівського самоврядування і представляють їх на зборах ради.

    Стаття 49. Члени ради представляють своїм класам звіти роботи учніської ради.

    Стаття 50. Голова учнівської ради є правою рукою  голови учнівського самоврядування.

    Стаття 51. Секретар учнівської ради веде протокол зборів.

    Стаття 52. Комісії  піклуються про молодших школярів.

    Стаття 53. Комісії залучають дітей, підлітків до господарсько-трудової діяльності та до участі в спортивних секціях, змістовного дозвілля.

    Стаття 54. Комісії готують творчі виставки учнів.

    Стаття 55. Комісії у кожному класі організовують культурно-масову роботу, залучають учнів до участі в загальношкільних заходах.

    Стаття 56. Комісії організовують культпоходи та екскурсії з урахуванням заявок класних колективів, ведуть облік відповідної роботи.
    Стаття 57. Комісії надають посильну допомогу класним керівникам.

    Стаття 58. Комісії співпрацюють між собою.

     

    Розділ VII

    Голова учнівського самоврядування

    Стаття 59. Голова учкому є гарантом прав учнів у школі.

    Стаття 60Голова учкому безпосередньо коригує і спрямовує  роботу комісій.

    Стаття 61. Голова співпрацює з дирекцією згідно Статуту.

    Стаття 62. Голова може бути присутнім на засіданні педагогічної ради школи, виступати на захист учнів школи.

    Стаття 63. Голова звітується перед учнівським самоврядуванням два рази в рік.

    Стаття 64. Голова складає таку присягу:

    Я, (ім'я та прізвище), волею учнів школи обраний головою учнівського
    самоврядування, заступаючи на цей пост, повністю усвідомлюючи свою високу
    відповідальність, урочисто присягаю, що буду вірно служити учням та колективу школи, суворо дотримуватися Конституції України та Статуту школи, сприяти втіленню їх у життя, зміцнювати авторитет школи, охороняти права, свободи і законні інтереси учнів школи, гідно нести високе звання голова учнівського самоврядування, сумлінно виконувати свої обов'язки.

    Стаття 65. Голова планує і веде збори ради.

    Стаття 66. Голова розподіляє завдання між членами ради.

    Стаття 67. Голова співпрацює з директором школи, замісником та комісіями.

    Стаття 68. Голова виконує функцію зв'язку між учнями й адміністрацією школи, вчителями і місцевою громадою.

     

    Розділ VIII

    Комісії

    Комісія «Дозвілля»

    Стаття 69.  Комісія дозвілля керує проведенням культурно-масових справ, організацією шкільних і класних вечорів, свят народного та шкільного календаря, розподіляє між класами та учнями доручення до підготовки цих заходів.

    Стаття 72. Комісія  дозвілля організовує оформлення школи та класних кімнат.

    Стаття 73. Комісія дозвілля несе відповідальність за утримання та підготовку програми художньої частини та дозвілля.

    Стаття 74. Комісія дозвілля вивчає бажання учнів щодо організації і роботи гуртків художньої самодіяльності. Організовує проведення конкурсів і оглядів художньої самодіяльності.

    Стаття 75. Комісія сприяє вихованню інтересу до народних звичаїв, обрядів, популяризації народної творчості.

    Стаття 76. Комісія дозвілля сприяє формуванню мовної культури.

    Навчально-пізнавальна комісія

    Стаття 77. Навчально-пізнавальна комісія організовує допомогу в разі потреби учням, які мають незадовільні оцінки.

    Стаття 78. Навчально-пізнавальна комісія залучає учнів у гуртки, виступає з ініціативою створення нових гуртків за інтересами.

    Стаття 79. Навчально-пізнавальна комісія надає допомогу вчителям в організації тематичних вечорів, створенні лекторських груп, предметних олімпіад, тощо.

    Комісія дисципліни і порядку

     Стаття 80. Комісія надає допомогу педагогічному колективу школи у вихованні свідомої дисципліни, дотриманні учнями правил для учнів.

    Стаття 81. Комісія дисципліни і порядку організовує чергування класних колективів по школі, на вечорах.

    Стаття 82. Комісія дисципліни і порядку виховує в учнів бережливе ставлення до збереження шкільного майна.

    Стаття 83. Комісія дисципліни і порядку призначає бригади учнів для ремонту меблів та шкільного інвентарю.

    Стаття 84. Комісія дисципліни і порядку використовує заходи виховного впливу до порушників дисциплін.

     

    Розділ IX

    Керівництво
    Стаття 85. Вищим органом учнівського самоврядування школи є учнівські збори, які проводять двічі на рік.

    Стаття 86. Керівні функції учнівського самоврядування виконує учнівська рада, яку скликають 1 раз на місяць.

    Стаття 87. Головою ради учнівського колективу може бути учень 8-11 класу, якого обирають відкритим голосуванням члени учнівської ради або на загальношкільних виборах голови учнівського самоврядування школи.

     

    Розділ X

    Прикінцеві положення

    Стаття 88. Статут набуває чинності з моменту затвердження його зборами.

    Стаття 89. День прийняття Статуту учнівського самоврядування є загальношкільним святом – днем Статуту учнівського самоврядування.


                                                                                                                                       ПОЛОЖЕННЯ

    ПРО ОРГАНІЗАЦІЮ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

     

    1. Загальні положення.

    1.1. Організація учнівського самоврядування в Гребінцівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів, як процес організації учнями життєдіяльності свого колективу, керується Конституцією України, Законами України "Про загальну середню освіту".

    1.2. Організація учнівського самоврядування базується на демократичних засадах у поєднанні з національними та загальнолюдськими принципами і спрямована на:

    - формування і розвиток соціально - активної особистості, виховання патріота суверенної України з глибоко усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості;

    - забезпечення і захист прав інтересів учнів, підвищення у них інтересу до знань;

    - розвиток здібностей обдарованих учнів відповідно до їх нахилів;

    - пропаганду здорового способу життя;

    - запобігання негативним проявам в учнівському середовищі;

    - організацію дозвільно-розважальної діяльності;

    1.3. У своїй діяльності орган учнівського самоврядування керується чинним законодавством України, рішеннями органів управління освіти адміністрації  Жовківської міської ради, Статутом навчального закладу та цим Положенням.

    1.4. Учасниками організації учнівського самоврядування можуть бути всі учні навчального закладу.

    2. Структура і організація роботи організації учнівського самоврядування

    2.1. Початковий ступінь учнівського самоврядування Гребінцівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів здійснюється на рівні класу, вищий – на рівні навчального закладу.

    2.2. Вищим органом організації  учнівського самоврядування є загальні збори (конференція), куди обираються представники від кожного класу, де затверджується Положення про учнівське самоврядування навчального закладу, обирається виконавчий орган, визначається його структура і термін повноважень, заслуховується звіт. Загальні збори (конференція) проводяться не рідше одного разу на рік.

    2.3. Виконавчий орган учнівського самоврядування  школи обирається терміном на один рік шляхом голосування на загальних зборах або конференції учнів.

    2.4. Кількісний склад виконавчого органу учнівського самоврядування визначається пропорційно від кожного класу в залежності від кількості класів.

    2.5. Виконавчий орган учнівського самоврядування обирає президента, його заступників, секретаря та створює центри: культури та відпочинку, спорту та туризму, преси та інформації, роботи з молодшими школярами, дотримання санітарно-гігієнічних норм, дисципліни та порядку.

    2.6. Кількість  центрів, їх назви, коло обов’язків та завдання визначає орган учнівського самоврядування за погодженням з адміністрацією навчального закладу. Кожен  центр на першому організаційному засіданні обирає голову і заступника, планує свою роботу. Засідання центрів проводяться не рідше одного разу на місяць.

    2.7. Перелік питань, що належить до компетенції виконавчого органу учнівського самоврядування та план роботи узгоджується з адміністрацією закладу.

    2.8. Голова виконавчого органу учнівського самоврядування координує роботу центрів, проводить засідання активу, здійснює контроль за виконавчою дисципліною, є членом педагогічної ради навчального закладу та бере участь в її роботі, де обговорюються питання учнівського самоврядування, проблемні питання життя учнівського колективу та окремих учнів. Звертатися з відповідними пропозиціями до адміністрації навчального закладу, ради школи.

    2.9. Заступник голови виконавчого органу учнівського самоврядування організовує діяльність центрів, ведення документації (план роботи, плани проведення заходів тощо), контролює виконання рішень та інформує про це членів учнівського самоврядування, у разі відсутності голови виконує його обов’язки.

    2.10. Секретар виконавчого органу учнівського самоврядування веде протокол засідань.

    Секретар має право:

    - звертатися з пропозиціями до адміністрації навчального закладу та педагогічної ради;

    - опротестувати у вищому органі учнівського самоврядування будь які дії структурних підрозділів учнівського самоврядування, якщо вони обмежують його права, принижують його гідність або ускладнюють досягнення цілей підрозділу учнівського самоврядування;

    - на користування навчально-виробничою, матеріально-технічною та спортивною базами з метою реалізації планів роботи органів учнівського самоврядування;

    - на проведення масових заходів за погодженням та підтримкою адміністрації та педагогічного колективу навчального закладу. Виконавчий орган учнівського самоврядування розробляє права та обов’язки кожного підрозділу самоврядування і згоджує їх з адміністрацією навчального закладу.

    2.11. Члени органів учнівського самоврядування зобов'язанні бездоганно виконувати вимоги до учасника навчально-виховного процесу, які передбачені Уставом загальноосвітнього навчального закладу, бути учасниками у всіх добродійних справах, захищати честь свого закладу та інтереси його учнів.

    2.12. Позбавлення членства в органах учнівського самоврядування допускається у випадках, якщо член виконавчого орану учнівського самоврядування:

    - порушує правила внутрішнього розпорядку;

    - не систематично виконує свої обов’язки;

    - вибуває з навчального закладу.

    2.13. У разі кількісної зміни в органах учнівського самоврядування учні повинні протягом десяти днів обрати іншого члена з того ж первинного осередку.

    3. Педагогічний колектив і учнівське самоврядування

    Педагогічний колектив, керівництво навчального закладу сприяють організації і вдосконаленню учнівського самоврядування, надають необхідну інформацію про організацію навчально-виховного процесу, співпрацюють у вирішенні всіх питань життя колективу, надають учнівському активу всебічну допомогу.

    3.1. Засідання виконавчого органу учнівського самоврядування проводиться не більше одного разу на місяць і вважається правомірним, якщо на засіданні присутні дві третини його членів.

    3.2. На засіданнях виконавчого органу учнівського самоврядування можуть запрошуватись учні, вчителі, представники адміністрації навчального закладу, батьки.

    3.3. Гласність учнівського самоврядування забезпечується шляхом оперативного доведення інформації про прийняті рішення через керівників первинних осередків та висвітленням цих питань через повідомлення на спеціальному стенді оголошень.

    4. Первинні осередки в учнівському самоврядуванні

    4.1. Головною структурною одиницею учнівського самоврядування є первинний колектив: клас. Самоврядування у первинних осередках має аналогічну структуру відповідно до структури виконавчого органу учнівського самоврядування навчального закладу.

    4.2. Вищим органом учнівського самоврядування первинного осередку є збори класу, на яких шляхом голосування обирається голова, його заступник та відповідальні за окремі сфери діяльності.

    4.3. Збори первинного осередку проводяться не менше одного разу на місяць. Після завершення річних видів роботи підбиваються підсумки і планується робота на майбутнє.

    5. Права і обов’язки членів органів учнівського самоврядування

    5.1. Члени органів учнівського самоврядування мають права та обов’язки, якими  наділені учні загальноосвітнього навчального закладу, згідно з законодавством України та Статусом навчального закладу.

    5.2. Члени учнівського самоврядування мають право:

    - обирати і бути обраним до будь якого органу учнівського самоврядування;

    - звертатися до будь якого органу самоврядування і отримувати відповідь по суті питань.

     

    ПРАВИЛА УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

    1. Сміливіше внось свої пропозиції задля прийняття колективного рішення.

    2. Не бійся, що вносиш ідеї прості, з банку ідей відберемо золоті.

    3. Думку викладай розважливо, якщо потрібно – повтори.

    4. Часу не марнуй, пропозиції внось коротко і ясно.

    5. Чітко втямиш – краще зробиш.

    6. Погодився легко – не означає, що сприйняв глибоко.

    7. Не думай, що ти в чомусь переважаєш друзів, і не смій задаватись.

    8. Довіру треба розуміти так: все перевіряється ділом, турботою і дружбою.

    9. Перш ніж прийняти рішення, навчись бездоганно його виконувати.

    10. Усяке діло вінчає результат. Не соромно помилятись. Соромно не вміти виправлятись.

    11. Зауваження приймаються, пропозиції виконуються.

    12. Твори, фантазуй сміливіше – шукай шляхів виконання рішень.

    13. Не відкладай на завтра вирішення того питання, яке необхідно і можна вирішити сьогодні.

    14. Прийняв рішення – виконуй! Доручив іншим – довіряй! Перевіряючи допомагай.

    Дозволяється:

    • Надихати на справи.

    • Підтримувати будь-яке починання.

    • Поважати думку інших.

    • Довіряти і не поспішати.

    • Переконувати і бути впевненим у правоті.

    • Дивитись на проблеми з точки зору товаришів.

    • Радити, але не нав’язувати.

    • Надихати, а не пригнічувати.

    • Підтримувати, а не критикувати.

    • Поважати, але в жодному разі не принижувати.

    • Не вимагати від інших того, чого не вимагаєш від себе.

    • Справу робити, а не керувати.

    • Створити гарну репутацію своїм товаришам

    • Визнавати свою неправоту швидко і рішуче.

    • Не звинувачуй ні в чому інших.

    • Не сперечатись – супереч – не кращий спосіб з’ясування стосунків.

    • Поважати думку інших.

    Боятися не діла, а бездіяльності та байдужості.

    В результаті роботи:

    - Спілкування з педагогами та органами місцевої влади

    - Одержання знань і навичок самостійної роботи та корисної інформації

    - Професіоналізм

    - Вирішення важливих питань

     

    КОДЕКС ЧЕСТІ ШКОЛЯРА

    Ми, вільні та рівні у своїх правах члени педагогічного колективу, учні та їхні батьки, заявляємо про створення шкільної громади, пріоритетною задачею якої є створення умов для творчого розвитку кожного.

    І. У своєму повсякденному житті, дома й у шкільній громаді ми прагнемо:

    * Поважати гідність особистості кожного;

    * Бути терплячими;

    * Бути ввічливими;

    * Бути щедрими;

    * Берегти та збільшувати шкільні традиції;

    * Бути вірними шкільному братерству.

    ІІ. Засуджується й не приймається шкільною громадою:

    * Паління, наркотики й алкоголь;

    * Лихослів'я;

    * Азартні ігри;

    * Запізнення й прогули;

    * Неділовий стиль одягу на навчальних заняттях.