Старосільська ЗОШ І-ІІІ ступенів

   





Початкові класи

 

 

                                    

                                    

Аналіз

роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів

за 2019/2020 навчальний рік

Реформування освіти в умовах Нової української школи диктує сьогодні нові підходи до підготовки учнів початкової школи. Пріоритетним стає всебічний розвиток особистості дитини, оволодіння ключовими та предметними компетентностями, наскрізними вміннями, необхідними життєвими й соціальними навичками, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві.

Учитель – основна дійова особа в реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється й сам учитель, змінюється мета і завдання його діяльності. Як зазначається у документах з реформування освіти, нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін.Особливо актуальним це питання є у період діяльності, пов’язаної з реалізацією Концепції «Нова українська школа», підготовки та роботи вчителя в нових умовах.

   Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2019-2020 навчальному році працювало над проблемою: «Удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».

Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими потребами.

Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями, здатні до роботи в нових умовах. Вони повинні усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного професійного зростання, вміти досягти нових професійних рівнів. З огляду на це вчителі мають постійно працювати над удосконаленням професійної компетентності.

Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи є школа педагогічної майстерності,  тренінги, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, майстер-класи, предметні тижні, методичні оперативки.

Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

         Протягом року члени МО брали активну участь у майстер-класах,  де здійснювалася підготовка вчителів до роботи в умовах упровадження концепції «Нова українська школа» та нового Державного стандарту початкової освіти.

У школі педагогічної майстерності вчителі ділились досвідом роботи з проблемних питань, проводили консультування та майстер-класи.       

У жовтні 2019 р. у рамках педагогічних зустрічей відбулось засідання вчителя з розвивального навчання та майстер-клас з «Формування теоретичного мислення за методикою розвивального навчання.  Моделювання на уроках математики», в яких взяли участь вчителі початкових класів Руснак М.І., Гуцу Л.І. та Робу Н.Л.

Майстер-класи з теми «Навчально-пошукова діяльність, інтеграція в НУШ» провели вчителі: Шуміла С.А.., Гуцу І. Ю.

Пріоритетними методами підвищення професійної майстерності вчителя стають інтерактивні методи, які забезпечують практичне закріплення набутих знань, умінь і навичок. Сьогодні найбільш поширеними є такі методи активного навчання, як тренінги, навчальні групові дискусії, ділові ігри,  програмоване навчання. Вони сприяють формуванню ефективних навичок ділового спілкування, міжособистісної взаємодії і тим самим підвищують загальну компетентність учителя.

Протягом 2019/2020 навчального року відбулося 5 засідань методичного об’єднання: ( 2 –онлайн)

  • Організаційно - методичні аспекти роботи на 2019/2020 навчальний рік (вересень);
  • Системний підхід до формування ключових та предметних компетентностей молодших школярів (жовтень);
    • Інтелектуально-творчий розвиток учнів засобами інноваційних технологій в системі компетентнісно орієнтованого навчання (січень);
    • Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя:

реалії і перспективи (квітень);(онлайн)

  • Підсумки роботи методичного об’єднання за рік (травень).(онлайн)

В ІІ семестрі в режимі дистанційного навчання відповідно до плану роботи МО проводилися онлайн-засідання в вайбер. Вчителі демонстрували використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі.

Згідно річного плану роботи школи та плану роботи МО були проведено тижні педагогічної майстерності вчителів початкової школи (декларовані уроки, позаурочні заходи, , конкурси, кольоровий тиждень тощо).    

Всі питання, які виносились на засідання методичних об’єднань, презентувались в нетрадиційній формі, з відеоматеріалами, наочністю та знаходили свою реалізацію та систематизувалися в повсякденній роботі вчителів. Це можна було прослідкувати на  уроках вчителів, виховних заходах, які проводилися протягом року згідно плану шкільного методичного об’єднання та в рамках шкільних  заходів.

Голова методичного об’єднання( Робу Н.Л.) була учасником засідань Саратської творчої групи .Семінар для вчителів початкових класів з проблеми:«Використання хмарних технологій у навчанні молодших школярів», де члени творчої групи поділилися досвідом з питання запровадження принципів STEM-освіти у навчальний процес; ознайомилися із інтерактивним .На наступному засіданні творчої групи були опрацьовані питання «Професійне зростання вчителя у сучасному освітньому просторі: ефективне застосування закритої соціальної мережі в проекті «На крилах успіху».

Члени МО вчителів початкових класів протягом року приділяють увагу самоосвітній роботі, беруть активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи тощо.

Вчителі початкових класів мають успіхи в опануванні сучасних онлайн-інструментів для дистанційного навчання, а також в питаннях розробки онлайн-уроків в умовах дистанційного навчання, зокрема з використанням нових сервісів , ZOOM,,вайбер.

         Свій досвід, професійну майстерність в розробці онлайн уроків з української мови в 4-х класах в програмі Раdlet під час дистанційного навчання показала  вчителька Гуцу Л.І.,         Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації.

        .Одним із найважливіших завдань сучасної початкової школи є розвиток пізнавальної активності молодших школярів, формування у них допитливості, бажання пізнавати нове.

Традиційною колективно-груповою формою методичної роботи  є проведення тематичних тижнів як комплексу навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення науково-методичного досвіду вчителів. Вони вносять цікаві заходи та інноваційні технології до навчально-виховного процесу, удосконалюють організаційні якості вчителів та розвивають здібності учнів.

В основному етапі було розроблено конкретні заходи та проведено роботу по їх реалізації:

-         Захоплююча математика з ЛЕГО ((2-і класи);

-         Години милування (Відео презентація «Первоцвіти - вісники весни»); Дослідницька діяльність: вирощування кімнатних рослин в класному приміщенні   (1-4-ті класи);

-         Вернісаж «Сім чудес в Україні»; Веселі перерви з ЛЕГО « Кольори весни» ( 1-2-і класи);

-         Лайфхаки для допитливих . Клубочок математичних заморочок ( 4-і класи);

-         Рухливі музичні перерви, Флешмоб (1-4 класи);

В підсумковому етапі було впорядковано весь зібраний матеріал дослідницько-розвивального проєкту, проаналізовано результати роботи.

Проведені заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку дітей.

карантину та дистанційного навчання.

 А саме діти брали участь у таких конкурсах :

  • міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» - 29 учнів,
  • всеукраїнській грі «Соняшник» - 15 учнів,
  • районній конкурси-Берназ Юліан-13 грамот з –І місцями. Керівник –Робу Н.Л.

Найактивніше беруть участь у конкурсах вчителі з учнями, 2-Б класу, 3-А, 3-Б,4-х класів.

Результати засвідчують, що з кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати і отримують дипломи різного ступеня. Це свідчення того, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.

Робота методичного об’єднання в 2019/2020 н.р. сприяла підвищенню наукового рівня вчителів: підготовка до засвоєння змісту нових програм та технологій їх реалізації; постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання; вивчення й втілення в шкільну практику педагогічного досвіду, творче використання перевірених рекомендацій: збагачення новими, прогресивними й досконалими методами та засобами навчання; постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя, надання йому кваліфікаційної допомоги як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, в підвищенні результативності їх педагогічної праці.

Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2020-2021 навчальному році продовжить працювати над проблемою: «Удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».

 

      

 

Список вчителів початкових класів Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст.,   у 2020-2021 н.р.

                                                                             

 

№ з/п

П.І. по Б.

Освіта

Спеці-альність

Посада

З якого року працює       в закладі

Пед. стаж

Кур-си

Атес-тація

Категорія

Проблема, над якою працює

Клас

1.

Гуцу Людміла Іванівна

Повна вища,

Південноукраїнський державний педагогічний університет імені

К.Д.Ушинського,  2000р.

Початкове навчання, психологія

Вчитель початкових класів

 

2000

20

2020

2017

«Спеціаліст

 І категорії»

Активізація пізнавальної діяльності

учнів

4-Б

2.

Робу     Наталя       Лаврентіївна

Повна вища,

ІДГУ, 2006р.

Початкове навчання

Вчитель початкових класів

 

2003

17

2020

2016

 «Спеціаліст

 І категорії»

«Формування техніки читання учнів початкових класів як основа успішного навчання»

1-Б

3.

Вітюк      Надія           Миколаївна

Повна вища,

Тираспольс.

держ. ун-т

1996р.

Початкове навчання

Вчитель початкових класів

 

 

1993

27

2020

2016

 «Спеціаліст

 І категорії»

Інтерактивні технології навчання

 

4.

Шуміла      Світлана Анатоліївна

Повна вища,

ІДГУ, 2010р.

 

Початкове навчання

Вчитель початкових класів

 

1997

23

2020

2016

 «Спеціаліст І категорії»

 

Розвиток швидкості читання

2-Б

5

Руснак Марія Іванівна

Повна вища

Диплом  КВ № 589826

Тираспольський педагогічний інститут ім. Т.Г.Шевченка, 1989р

«Російська мова та література»

Вчитель початкових класів

1992

31

2020

2017

«Спеціаліст І категорії»

Розвиток пізнавальних здібностей молодших школярів на уроках

 

3-А

6.

Пунга Ганна Іванівна

Повна вища

Тираспольський педагогічний інститут ім. , 1997р

Початкове навчання

Вчитель початкових класів

1993

29

2020

2017

«Спеціаліст І категорії»

Розвиток зв’язного мовлення на уроках молдовської мови

4-А

7.

Лупашко Євдокія Афанасівна

Повна вища

ІДГУ,2012

Початкове навчання

Вчитель початкових класів

2008

12

2020

2016

«Спеціаліст І категорії»

Створення сприятливих умов для розвитку комунікативних здібностей

3-Б

           

                                                                                         

                Керівник МО початкових класів Старосільської ЗОШ І-ІІІ ступенів  ___________  Н.Л.Робу

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                          

                                                     Старосільська ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 «ЗАТВЕРДЖЕНО»

Директор Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст..

________________ А. І. Мунтян

 

 

 

           План роботи

методичного об'єднання вчителів початкових класів 

 

Голова М.О. : Робу Наталя Лаврентіївна

 

                                                                       «ПОГОДЖЕНО»

ЗДНВР Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст..

________________ І. А. РОБУ

 

 

                                                               

 

  2020-2021 н.р.

 

 

 

 

                 

Засідання №1

Тема: Обговорення програм, вивчення нормативних   документів, які регламентують роботу початкової школи .  План роботи методичного об'єднання на 2020-2021 н. р.

                                        Серпень

№ з/п

 

Зміст роботи

Форма проведення

Виконавці

1.

Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів початкових класів за 2019-2020 навчальний рік.

Звіт

Робу Н.Л.

2.

Обговорення і затвердження плану роботи методоб'єднання на поточний навчальний рік.

Обговорення

онлайн

члени МО

Робу Н.Л.

3.

Опрацювання інструктивно - методичних матеріалів:

 а) особливості організації навчально- виховного процесу в початкових  класах загальноосвітніх навчальних закладів  у 2020-2021 н.р.;

б)навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів ( оновлена)

в) ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів

 г) обговорення вербального оцінювання у 1 та 2  класах;

 д) аналіз програм, підручників для початкової школи на  2020-2021н.р.

е) вимоги до ведення класних журналів.

 

 

онлайн

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Групова консультація

члени МО

Робу Н.Л.

4.

Розподіл обов’язків між членами методичного об’єднання. 

члени МО

Робу Н.Л.

 

 

 

5.

Затвердження календарних планів на І семестр 2020-2021 н.р.

члени МО

Робу Н.Л.

 

Завдання членам МО:

Опрацювати:

1. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах на 2020-2021н.р.

2.Інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи. 

 

 

 

Засідання №2

Тема:  Шляхи, форми і методи удосконалення навчально-виховного процесу. Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах.

Адаптація першокласників до шкільного колективу

Жовтень

№ з/п

                               Зміст роботи

Форма проведення

Виконавці

1.

Професійні вміння вчителя, які гарантують успішне навчання учнів.

онлайн

члени МО

Вітюк Н.М.

2.

Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови та літературного читання.

Карусель інновацій

онлайн

Гуцу Л.І.

Пуннга А І.

3.

Учнівське самоврядування -  найефективніший метод виховання.

Парад порад

онлайн

Робу Н.Л.

4.

Складання графіка проведення відкритих уроків та виховних заходів вчителями початкових класів.

Групова консультація

члени МО

Робу Н.Л.

5.

Про результати адаптації шестирічок.

Виступ

онлайн

класовод

1-б класу

Роу Н.Л.

 

Завдання членам МО:

  1. Забезпечення високого рівня засвоєння знань учнями основ наук.
  2. Проведення відкритих уроків та виховних заходів із використанням сучасних технологій.
  3. Контроль за веденням щоденників та зошитів учнями.
  4.  Виготовлення та використання на уроках роздаткового, дидактичного матеріалу для творчого мислення учнів з метою розвитку креативності в процесі навчання.
  5. Організація роботи з батьками.
  6. Взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:

httpsnaurokcomuapostnavchalniykvestnavchatishukatigrati .

 

 

 

Засідання №3

Тема:  Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес початкової школи.

Січень

№ з/п

                          Зміст роботи       

Форма     проведення

Виконавці

1.

Використання інновацій у навчанні молодших школярів .

Обговорення відкритого уроку в 3-б класі з математики на тему:Додавання і віднімання з переходом чисел через десяток(16.12.20)

Повідомлення,

онлайн

Шуміла С.А.

2.

Створення умов для розвитку креативності дітей.Обговорення відкритого уроку з молдовської мови у 1-Б класі Tema: Anotimpurile si lunele anului( 01/12/20)

Обмін досвідом

онлайн

члени МО

Вітюк Н.М.

3.

Самоосвіта вчителя – необхідна передумова підвищення його педагогічної майстерності.Обговорення відкритого уроку з читанні у 1-Б класі .Тема: Закріплення звукового значення букви «ка»,вивчення великої літери К,к. Читання слів і речень( 02.12.20)

Доповідь,

обмін досвідом

Робу Н.Л.

4.

Аналіз семестрових контрольних робіт учнів 4 класів з основних дисциплін.

Обговорення відкритого уроку з читанні у 3-Б класі. Тема:Лисиця і Яструб (народна казка)-(03.12.20)

Обговорення

 класоводи -4 класів Гуцу Л.І

Пунга А.І.

 

Шуміла С.А.

5.

Інклюзія – соціальна модель устрою суспільства.

Обговорення відкритого уроку у 1-Б класі з ЯДС.Тема :Вода .Властивості води.(15.12.20)

Досвід роботи

Руснак М .І.

 

 

Робу Н.Л.

 

Завдання членам МО:

  1. У навчанні вчителям особливу увагу приділяти розвитку зв’язного мовлення в учнів.
  2. Ознайомлення з новою методичною, науковою та  загально педагогічною літературою, новинками художньої  літератури на педагогічну тематику.
  3. Ретельно відпрацьовувати зміст навчального матеріалу, проводити повторення, систематизацію та закріплення вивченого.

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання №4

Тема:  Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.Державна підсумкова атестація

                                                                                                                     Березень

№ з/п

                          Зміст роботи       

Форма     проведення

Виконавці

1.

Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.

Обмін досвідом

Члени МО

Лупашко Є.А.

2.

   Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра.

  Цікавинки з методичної скриньки.

Досвід роботи

 

 

Обговорення

Руснак М.І.

 

 

Члени МО

3.

Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі.

 

Члени МО

Робу Н.Л.

4.

Нестандартні форми навчання НУШ

Досвід роботи

 класоводи 1-3 класів

Шуміла С.А.

 

Завдання членам МО:

  1. Вчителям 4 класу ретельно опрацювати «Положення про державну підсумкову    атестацію учнів у системі     загальної середньої освіти».
  2. Скласти графіки проведення річних контрольних робіт для перевірки   якості засвоєння програм.
  3. Організувати індивідуальну роботу з обдарованими дітьми і такими, що мають суттєві прогалини у знаннях.

 

 

 

 

 

 

Засідання №5

Тема:  Підсумки роботи МО за 2020-2021 н.р.   

Травень                                                                                                                                   

№ з/п

                          Зміст роботи       

Форма     проведення

Виконавці

1.

Виховання загальнолюдських цінностей, свідомої дисципліни, культури учнів.

Обмін досвідом

Члени МО

Робу Н.Л.

2.

 Рівень знань 4-х класів з математики, читання та рідної мови (ДПА)

Звіт

 

 

Гуцу Л.І.

Пунга Г.І.

 

3.

Підсумки роботи МО за 2020-2021 н.р. та перспективне планування роботи на наступний навчальний рік.

Звіт, аукціон ідей

Голова МО

Робу Н.Л.

Члени МО

 

 

«Немає і не може бути абстрактного учня… Мистецтво й майстерність навчання й виховання полягає в тому, щоб розкривши сили та можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці…» В.О.Сухомлинський

«Кожна дитина особлива і неповторна, як і кожна доросла людина…» О.Я.Савченко