Початкові класи
Аналіз
роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів
за 2019/2020 навчальний рік
Реформування освіти в умовах Нової української школи диктує сьогодні нові підходи до підготовки учнів початкової школи. Пріоритетним стає всебічний розвиток особистості дитини, оволодіння ключовими та предметними компетентностями, наскрізними вміннями, необхідними життєвими й соціальними навичками, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві.
Учитель – основна дійова особа в реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється й сам учитель, змінюється мета і завдання його діяльності. Як зазначається у документах з реформування освіти, нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін.Особливо актуальним це питання є у період діяльності, пов’язаної з реалізацією Концепції «Нова українська школа», підготовки та роботи вчителя в нових умовах.
Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2019-2020 навчальному році працювало над проблемою: «Удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».
Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів; інтеграцію у навчально-виховному процесі дітей з особливими потребами.
Для сучасної школи потрібні висококваліфіковані педагоги, які постійно шукають найефективніші шляхи і засоби навчання, володіють глибокими педагогічними знаннями, здатні до роботи в нових умовах. Вони повинні усвідомлювати свою соціальну відповідальність, бути об’єктом особистісного професійного зростання, вміти досягти нових професійних рівнів. З огляду на це вчителі мають постійно працювати над удосконаленням професійної компетентності.
Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Серед найпоширеніших форм методичної роботи є школа педагогічної майстерності, тренінги, співбесіди, консультації на актуальні теми, відкриті уроки, огляди новинок психолого-педагогічної та методичної літератури, круглі столи, майстер-класи, предметні тижні, методичні оперативки.
Свою діяльність вчителі початкових класів спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
Протягом року члени МО брали активну участь у майстер-класах, де здійснювалася підготовка вчителів до роботи в умовах упровадження концепції «Нова українська школа» та нового Державного стандарту початкової освіти.
У школі педагогічної майстерності вчителі ділились досвідом роботи з проблемних питань, проводили консультування та майстер-класи.
У жовтні 2019 р. у рамках педагогічних зустрічей відбулось засідання вчителя з розвивального навчання та майстер-клас з «Формування теоретичного мислення за методикою розвивального навчання. Моделювання на уроках математики», в яких взяли участь вчителі початкових класів Руснак М.І., Гуцу Л.І. та Робу Н.Л.
Майстер-класи з теми «Навчально-пошукова діяльність, інтеграція в НУШ» провели вчителі: Шуміла С.А.., Гуцу І. Ю.
Пріоритетними методами підвищення професійної майстерності вчителя стають інтерактивні методи, які забезпечують практичне закріплення набутих знань, умінь і навичок. Сьогодні найбільш поширеними є такі методи активного навчання, як тренінги, навчальні групові дискусії, ділові ігри, програмоване навчання. Вони сприяють формуванню ефективних навичок ділового спілкування, міжособистісної взаємодії і тим самим підвищують загальну компетентність учителя.
Протягом 2019/2020 навчального року відбулося 5 засідань методичного об’єднання: ( 2 –онлайн)
- Організаційно - методичні аспекти роботи на 2019/2020 навчальний рік (вересень);
- Системний підхід до формування ключових та предметних компетентностей молодших школярів (жовтень);
- Інтелектуально-творчий розвиток учнів засобами інноваційних технологій в системі компетентнісно орієнтованого навчання (січень);
- Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя:
реалії і перспективи (квітень);(онлайн)
- Підсумки роботи методичного об’єднання за рік (травень).(онлайн)
В ІІ семестрі в режимі дистанційного навчання відповідно до плану роботи МО проводилися онлайн-засідання в вайбер. Вчителі демонстрували використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі.
Згідно річного плану роботи школи та плану роботи МО були проведено тижні педагогічної майстерності вчителів початкової школи (декларовані уроки, позаурочні заходи, , конкурси, кольоровий тиждень тощо).
Всі питання, які виносились на засідання методичних об’єднань, презентувались в нетрадиційній формі, з відеоматеріалами, наочністю та знаходили свою реалізацію та систематизувалися в повсякденній роботі вчителів. Це можна було прослідкувати на уроках вчителів, виховних заходах, які проводилися протягом року згідно плану шкільного методичного об’єднання та в рамках шкільних заходів.
Голова методичного об’єднання( Робу Н.Л.) була учасником засідань Саратської творчої групи .Семінар для вчителів початкових класів з проблеми:«Використання хмарних технологій у навчанні молодших школярів», де члени творчої групи поділилися досвідом з питання запровадження принципів STEM-освіти у навчальний процес; ознайомилися із інтерактивним .На наступному засіданні творчої групи були опрацьовані питання «Професійне зростання вчителя у сучасному освітньому просторі: ефективне застосування закритої соціальної мережі в проекті «На крилах успіху».
Члени МО вчителів початкових класів протягом року приділяють увагу самоосвітній роботі, беруть активну участь в онлайн-конференціях, інтернет-марафонах, вебінарах, тренінгах, де розглядаються важливі питання реформування освіти, розбудови Нової української школи тощо.
Вчителі початкових класів мають успіхи в опануванні сучасних онлайн-інструментів для дистанційного навчання, а також в питаннях розробки онлайн-уроків в умовах дистанційного навчання, зокрема з використанням нових сервісів , ZOOM,,вайбер.
Свій досвід, професійну майстерність в розробці онлайн уроків з української мови в 4-х класах в програмі Раdlet під час дистанційного навчання показала вчителька Гуцу Л.І., Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні), так і нетрадиційні форми її організації.
.Одним із найважливіших завдань сучасної початкової школи є розвиток пізнавальної активності молодших школярів, формування у них допитливості, бажання пізнавати нове.
Традиційною колективно-груповою формою методичної роботи є проведення тематичних тижнів як комплексу навчально-виховних заходів, спрямованих на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення науково-методичного досвіду вчителів. Вони вносять цікаві заходи та інноваційні технології до навчально-виховного процесу, удосконалюють організаційні якості вчителів та розвивають здібності учнів.
В основному етапі було розроблено конкретні заходи та проведено роботу по їх реалізації:
- Захоплююча математика з ЛЕГО ((2-і класи);
- Години милування (Відео презентація «Первоцвіти - вісники весни»); Дослідницька діяльність: вирощування кімнатних рослин в класному приміщенні (1-4-ті класи);
- Вернісаж «Сім чудес в Україні»; Веселі перерви з ЛЕГО « Кольори весни» ( 1-2-і класи);
- Лайфхаки для допитливих . Клубочок математичних заморочок ( 4-і класи);
- Рухливі музичні перерви, Флешмоб (1-4 класи);
В підсумковому етапі було впорядковано весь зібраний матеріал дослідницько-розвивального проєкту, проаналізовано результати роботи.
Проведені заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку дітей.
карантину та дистанційного навчання.
А саме діти брали участь у таких конкурсах :
- міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру» - 29 учнів,
- всеукраїнській грі «Соняшник» - 15 учнів,
- районній конкурси-Берназ Юліан-13 грамот з –І місцями. Керівник –Робу Н.Л.
Найактивніше беруть участь у конкурсах вчителі з учнями, 2-Б класу, 3-А, 3-Б,4-х класів.
Результати засвідчують, що з кожним роком зростає активність дітей до участі у різного роду конкурсах, де вони показують хороші результати і отримують дипломи різного ступеня. Це свідчення того, що наші вчителі на правильному шляху: школа розвиває допитливість дітей, їх пізнавальну активність, формує всебічно розвинену особистість молодшого школяра.
Робота методичного об’єднання в 2019/2020 н.р. сприяла підвищенню наукового рівня вчителів: підготовка до засвоєння змісту нових програм та технологій їх реалізації; постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання; вивчення й втілення в шкільну практику педагогічного досвіду, творче використання перевірених рекомендацій: збагачення новими, прогресивними й досконалими методами та засобами навчання; постійне вдосконалення навичок самостійної роботи вчителя, надання йому кваліфікаційної допомоги як у питаннях теорії, так і в практичній діяльності, в підвищенні результативності їх педагогічної праці.
Керуючись методичною проблемою школи, методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2020-2021 навчальному році продовжить працювати над проблемою: «Удосконалення методичної компетентності вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій».
Список вчителів початкових класів Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст., у 2020-2021 н.р.
№ з/п | П.І. по Б. | Освіта | Спеці-альність | Посада | З якого року працює в закладі | Пед. стаж | Кур-си | Атес-тація | Категорія | Проблема, над якою працює | Клас |
1. | Гуцу Людміла Іванівна | Повна вища, Південноукраїнський державний педагогічний університет імені К.Д.Ушинського, 2000р. | Початкове навчання, психологія | Вчитель початкових класів
| 2000 | 20 | 2020 | 2017 | «Спеціаліст І категорії» | Активізація пізнавальної діяльності учнів | 4-Б |
2. | Робу Наталя Лаврентіївна | Повна вища, ІДГУ, 2006р. | Початкове навчання | Вчитель початкових класів
| 2003 | 17 | 2020 | 2016 | «Спеціаліст І категорії» | «Формування техніки читання учнів початкових класів як основа успішного навчання» | 1-Б |
3. | Вітюк Надія Миколаївна | Повна вища, Тираспольс. держ. ун-т 1996р. | Початкове навчання | Вчитель початкових класів
| 1993 | 27 | 2020 | 2016 | «Спеціаліст І категорії» | Інтерактивні технології навчання |
|
4. | Шуміла Світлана Анатоліївна | Повна вища, ІДГУ, 2010р.
| Початкове навчання | Вчитель початкових класів
| 1997 | 23 | 2020 | 2016 | «Спеціаліст І категорії»
| Розвиток швидкості читання | 2-Б |
5 | Руснак Марія Іванівна | Повна вища Диплом КВ № 589826 Тираспольський педагогічний інститут ім. Т.Г.Шевченка, 1989р | «Російська мова та література» | Вчитель початкових класів | 1992 | 31 | 2020 | 2017 | «Спеціаліст І категорії» | Розвиток пізнавальних здібностей молодших школярів на уроках
| 3-А |
6. | Пунга Ганна Іванівна | Повна вища Тираспольський педагогічний інститут ім. , 1997р | Початкове навчання | Вчитель початкових класів | 1993 | 29 | 2020 | 2017 | «Спеціаліст І категорії» | Розвиток зв’язного мовлення на уроках молдовської мови | 4-А |
7. | Лупашко Євдокія Афанасівна | Повна вища ІДГУ,2012 | Початкове навчання | Вчитель початкових класів | 2008 | 12 | 2020 | 2016 | «Спеціаліст І категорії» | Створення сприятливих умов для розвитку комунікативних здібностей | 3-Б |
Керівник МО початкових класів Старосільської ЗОШ І-ІІІ ступенів ___________ Н.Л.Робу
Старосільська ЗОШ І-ІІІ ступенів
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Директор Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст..
________________ А. І. Мунтян
План роботи
методичного об'єднання вчителів початкових класів
Голова М.О. : Робу Наталя Лаврентіївна
«ПОГОДЖЕНО»
ЗДНВР Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст..
________________ І. А. РОБУ
2020-2021 н.р.
Засідання №1
Тема: Обговорення програм, вивчення нормативних документів, які регламентують роботу початкової школи . План роботи методичного об'єднання на 2020-2021 н. р.
Серпень
№ з/п |
Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Аналіз роботи методичного об'єднання вчителів початкових класів за 2019-2020 навчальний рік. | Звіт | Робу Н.Л. |
2. | Обговорення і затвердження плану роботи методоб'єднання на поточний навчальний рік. | Обговорення онлайн | члени МО Робу Н.Л. |
3. | Опрацювання інструктивно - методичних матеріалів: а) особливості організації навчально- виховного процесу в початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2020-2021 н.р.; б)навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класів ( оновлена) в) ключові тези орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів г) обговорення вербального оцінювання у 1 та 2 класах; д) аналіз програм, підручників для початкової школи на 2020-2021н.р. е) вимоги до ведення класних журналів.
|
онлайн
Групова консультація | члени МО Робу Н.Л. |
4. | Розподіл обов’язків між членами методичного об’єднання. | члени МО Робу Н.Л. | |
|
|
| |
5. | Затвердження календарних планів на І семестр 2020-2021 н.р. | члени МО Робу Н.Л. |
Завдання членам МО:
Опрацювати:
1. Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу в початкових класах на 2020-2021н.р.
2.Інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи.
Засідання №2
Тема: Шляхи, форми і методи удосконалення навчально-виховного процесу. Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах.
Адаптація першокласників до шкільного колективу
Жовтень
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Професійні вміння вчителя, які гарантують успішне навчання учнів. | онлайн | члени МО Вітюк Н.М. |
2. | Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках української мови та літературного читання. | Карусель інновацій онлайн | Гуцу Л.І. Пуннга А І. |
3. | Учнівське самоврядування - найефективніший метод виховання. | Парад порад онлайн | Робу Н.Л. |
4. | Складання графіка проведення відкритих уроків та виховних заходів вчителями початкових класів. | Групова консультація | члени МО Робу Н.Л. |
5. | Про результати адаптації шестирічок. | Виступ онлайн | класовод 1-б класу Роу Н.Л. |
Завдання членам МО:
- Забезпечення високого рівня засвоєння знань учнями основ наук.
- Проведення відкритих уроків та виховних заходів із використанням сучасних технологій.
- Контроль за веденням щоденників та зошитів учнями.
- Виготовлення та використання на уроках роздаткового, дидактичного матеріалу для творчого мислення учнів з метою розвитку креативності в процесі навчання.
- Організація роботи з батьками.
- Взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:
httpsnaurokcomuapostnavchalniykvestnavchatishukatigrati .
Засідання №3
Тема: Впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес початкової школи.
Січень
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Використання інновацій у навчанні молодших школярів . Обговорення відкритого уроку в 3-б класі з математики на тему:Додавання і віднімання з переходом чисел через десяток(16.12.20) | Повідомлення, онлайн | Шуміла С.А. |
2. | Створення умов для розвитку креативності дітей.Обговорення відкритого уроку з молдовської мови у 1-Б класі Tema: Anotimpurile si lunele anului( 01/12/20) | Обмін досвідом онлайн | члени МО Вітюк Н.М. |
3. | Самоосвіта вчителя – необхідна передумова підвищення його педагогічної майстерності.Обговорення відкритого уроку з читанні у 1-Б класі .Тема: Закріплення звукового значення букви «ка»,вивчення великої літери К,к. Читання слів і речень( 02.12.20) | Доповідь, обмін досвідом | Робу Н.Л. |
4. | Аналіз семестрових контрольних робіт учнів 4 класів з основних дисциплін. Обговорення відкритого уроку з читанні у 3-Б класі. Тема:Лисиця і Яструб (народна казка)-(03.12.20) | Обговорення | класоводи -4 класів Гуцу Л.І Пунга А.І.
Шуміла С.А. |
5. | Інклюзія – соціальна модель устрою суспільства. Обговорення відкритого уроку у 1-Б класі з ЯДС.Тема :Вода .Властивості води.(15.12.20) | Досвід роботи | Руснак М .І.
Робу Н.Л. |
Завдання членам МО:
- У навчанні вчителям особливу увагу приділяти розвитку зв’язного мовлення в учнів.
- Ознайомлення з новою методичною, науковою та загально педагогічною літературою, новинками художньої літератури на педагогічну тематику.
- Ретельно відпрацьовувати зміст навчального матеріалу, проводити повторення, систематизацію та закріплення вивченого.
Засідання №4
Тема: Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення.Державна підсумкова атестація
Березень
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Сучасний урок: вимоги, проблеми, шляхи удосконалення. | Обмін досвідом | Члени МО Лупашко Є.А. |
2. | Динамічні паузи як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра. Цікавинки з методичної скриньки. | Досвід роботи
Обговорення | Руснак М.І.
Члени МО |
3. | Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі. |
| Члени МО Робу Н.Л. |
4. | Нестандартні форми навчання НУШ | Досвід роботи | класоводи 1-3 класів Шуміла С.А. |
Завдання членам МО:
- Вчителям 4 класу ретельно опрацювати «Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти».
- Скласти графіки проведення річних контрольних робіт для перевірки якості засвоєння програм.
- Організувати індивідуальну роботу з обдарованими дітьми і такими, що мають суттєві прогалини у знаннях.
Засідання №5
Тема: Підсумки роботи МО за 2020-2021 н.р.
Травень
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Виконавці |
1. | Виховання загальнолюдських цінностей, свідомої дисципліни, культури учнів. | Обмін досвідом | Члени МО Робу Н.Л. |
2. | Рівень знань 4-х класів з математики, читання та рідної мови (ДПА) | Звіт
| Гуцу Л.І. Пунга Г.І.
|
3. | Підсумки роботи МО за 2020-2021 н.р. та перспективне планування роботи на наступний навчальний рік. | Звіт, аукціон ідей | Голова МО Робу Н.Л. Члени МО |
«Немає і не може бути абстрактного учня… Мистецтво й майстерність навчання й виховання полягає в тому, щоб розкривши сили та можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці…» В.О.Сухомлинський
«Кожна дитина особлива і неповторна, як і кожна доросла людина…» О.Я.Савченко