методичні об'єднання
Завдання і напрями діяльності методичного об'єднання.
Методичне об'єднання як структурний підрозділ освітньої установи створюється для вирішення певної частини завдань, покладених на навчальний заклад:
- задоволення потреб школярів в інтелектуальному, культурному і етичному розвитку;
- організація і проведення на високому професійному рівні навчально-виховної, методичної і дослідно-експериментальної роботи з однієї або декількох споріднених дисциплін;
- вдосконалення методики проведення різних видів занять та їх навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення;
- підвищення педагогічної кваліфікації вчителів;
- проведення педагогічних експериментів;
- організація і проведення роботи з професійної орієнтації випускників і підготовка їх до вступу у вищі навчальні заклади.
Основні форми роботи в методичному об'єднанні:
- проведення педагогічних експериментів з проблем методики навчання і виховання учнів та впровадження їх результатів в освітній процес;
- круглі столи, наради і семінари з навчально-методичних питань, творчі звіти вчителів тощо;
- засідання методичних об'єднань з питань методики навчання і виховання школярів;
- відкриті уроки і позакласні заходи щодо предмету;
- лекції, доклади, повідомлення і дискусії з методики навчання і виховання, питання загальної педагогіки і психології;
- вивчення і реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду;
- проведення методичних тижнів;
- взаємовідвідування уроків;
- контроль за якістю проведення навчальних занять.
Основні напрями діяльності методичного об'єднання:
- аналіз результатів освітньої діяльності з предметів;
- участь у розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального об'єму і змісту навчальних курсів;
- розробка інтегрованих навчальних програм з предметів, що вивчаються, та узгодження їх з програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення вимог державних освітніх стандартів;
- підготовка і обговорення навчально-методичних і дидактичних матеріалів з предметів;
- проведення предметних відкритих уроків і відкритих позакласних заходів;
- підготовка і обговорення докладів з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації і кваліфікаційного розряду вчителів;
- обговорення доповідей з методики викладання принципових питань програми, обговорення і затвердження календарно-тематичних планів;
- обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них;
- розгляд питань організації, керівництва і контролю дослідницькою роботою вчителів;
- організація і проведення педагогічних експериментів з пошуку та впровадженню нових інформаційних технологій навчання;
- застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.;
- розробка і вдосконалення засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів, макетів, стендів, таблиць тощо), а також методики їх використання в навчальному процесі;
- вдосконалення навчально-лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів з інформатики);
- взаємовідвідування занять як у середині методичного об'єднання, так і між вчителями різних методичних об'єднань з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів;
- сумісні засідання із спорідненими і взаємозабезпечуючими ШМО в цілях обміну досвідом роботи;
- вивчення досвіду роботи споріднених ШМО інших навчальних закладів і обмін досвідом з цієї роботи;
- вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими вчителями;
- розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань з предметів.
Робота методичних об'єднань.
Очолює методичне об'єднання голова, що призначається директором школи з числа найдосвідченіших педагогів за узгодженням з членами методичного об'єднання.
Робота методичного об'єднання проводиться відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік. План складається головою методичного об'єднання, узгоджується із заступником директора з НВР та затверджується директором школи.
Засідання методичного об'єднання проводяться не рідше двох разів на семестр. Про час і місце проведення засідання голова методичного об'єднання зобов'язаний поставити до відома заступника директора школи з НВР. З кожного з обговорюваних на засіданні питань приймаються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів. Рекомендації підписуються головою методичного об'єднання.
При розгляді питань, що зачіпають тематику або інтереси інших методичних об'єднань, на засідання необхідно запрошувати їх голів (вчителів).
Права методичного об'єднання.
Методичне об'єднання має право:
- готувати пропозиції і рекомендувати вчителів для підвищення кваліфікаційного розряду;
- висувати пропозиції про поліпшення навчального процесу в школі;
- ставити питання про публікацію матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений на методичному об'єднанні;
- ставити питання перед адміністрацією школи про заохочення вчителів методичного об'єднання за активну участь в експериментальній діяльності;
- рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;
- звертатися за консультаціями з проблем навчальної діяльності і виховання школярів до заступників директора школи;
- вносити пропозиції по організації і змісту атестації вчителів;
- висувати від методичного об'єднання вчителів для участі в конкурсах «Вчитель року» і «Класний керівник».
Контроль за діяльністю методичного об'єднання.
Контроль за діяльністю методичного об'єднання здійснюється директором школи, його заступниками НВР відповідно до планів методичної роботи школи і внутришкільного контролю, затверджених директором школи.