Художньо-естетичний цикл
Аналіз роботи МО художньо – естетичного циклу
Головною метою вчителів художньо–естетичного циклу є продовження роботи над проблемою «Розвиток творчих здібностей, загальних умінь та навичок школярів у процесі вивчення предметів художньо – естетичного циклу шляхом індивідуалізації та диференціації навчання», використання в роботі традиційних форм і методів, а також сучасних освітніх технологій, удосконалення інформаційної культури вчителів, формування в учнів мистецького світогляду, виховування духовності, шанобливо- го ставлення до культурної спадщини людства, почуття поваги до національної культури, залучення учнів до ознайомлення з різними видами мистецтва на уроках та позакласних заходах, формування ціннісного ставлення учнів до мистецтва, сформованість естетичної культури мислення та культури почуттів засобами художніх образів різних видів мистецтв, кращих людських якостей. Завданнями вчителів художньо-естетичного циклу стають: надання знань учням про види мистецтва та засоби їх виразності, розвиток художньо-естетичних емоцій, смаків, почуттів, розвиток здатності дітей виражати власне ставлення до мистецтва, здатності до творчої діяльності у мистецькій сфері та самореалізації, вироблення загальної потреби в спілкуванні з мистецтвом, володіння учнями системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів та розвиток умінь адекватно сприймати художні твори різних видів мистецтв.
Шкільне методоб’єднання вчителів художньо-естетичного циклу складається з 6 вчителів: спеціалістів І категорії –4
спеціалістів -2
Мунтян М Т. – вчитель трудового навчання, Вітюк Н.М. – вчитель трудового навчання, Гуцу П. І. – вчитель музичного мистецтва, Мороз Е.О. – вчитель образотворчого мистецтва, Олару А.М. – вчитель мистецтва та художньої культури,
Лупашко Т.Г. – вчитель фізичного виховання.
У 2019-2020 навчальному році методичне об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу працювало над проблемою
“Розвиток творчих здібностей учнів”.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий навчальний рік методична робота була спрямована на підвищення науково-теоретичного та методичного рівня викладання навчальних предметів, посилення уваги до виховної та розвивальної функції навчання, до пошуку його ефективних форм і методів. Приділялась увага розвитку творчого потенціалу учнів на уроках і в позаурочний час .
Всі члени методоб’єднання вільно обирали шлях досягнення визначених цілей, мали індивідуальний стиль роботи та творчо підходили до справи .
Протягом року було проведено чотири засідання методоб’єднання,
аналіз навчально-виховної роботи за 2019-2020 н.р. та завдання на 2020-2021н.р.:
1.Про затвердження плану роботи та структури МО.
2. Форми і методи викладання предметів естетичного циклу, спрямовані на формування та виявлення творчих здібностей учнів.
3. Про розвиток творчого потенціалу учнів на уроках предметів художньо-естетичного циклу;
4.Підбиття підсумків роботи за навчальний рік. Рекомендації до річного плану.
Вся методична робота – проведення предметних тижнів, уроків, виставок, районних змагань була спрямована на покращення навчально – виховного процесу . Широко практикувалось проведення відкритих уроків та виховних заходів.
Протягом навчального року велика увага приділялась поповненню навчальних кабінетів наочністю, роздатковим, дидактичним матеріалом, поліпшенню естетичного вигляду.
Педагоги активно залучалися до роботи в районних семінарах, засіданнях творчих та ініціативних груп тощо.
Значна увага приділялась позакласній роботі з учнями, роботі з обдарованими дітьми. Учні школи брали участь в різноманітних конкурсах, районних змаганнях. На конкурсі «Ялинка» Бородіна Ірина та Панцир Вікторія посіли І місце в районому етапі (керівник Мороз Е.О.). Учні школи були переможцями конкурсів-виставок з образотворчого мистецтва та виставок декоративно-прикладного мистецтва. Школярі неодноразово перемагали в спортивних змаганнях. Легка атлетика – ІІІ місце , футбол – ІІ місце (2019р.), 4-х борьє– І місце (2019р.), шахи, шахмати, теніс– ІІ місце (2020р.), легкоатлетичний крос –5місце (2019р) (керівник Лупашко Т.Г.та Гуцу П.І.).
Підбиваючи підсумки минулого навчального року можна сказати, що з’явилось чимало цікавого у творчому доробку педагогів, адже вони шукали нові форми, методи роботи, підвищували якість навчально-виховного процесу.
У 2020-2021 навчальному році члени художньо-естетичного циклу продовжать працювати над темою «Розвиток творчих здібностей учнів».
Основні завдання, які ставляться перед членами групи:
- вивчення та впровадження в практику досягнень педагогічного досвіду;
вивчення та аналіз програм, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення уроків, позакласної та позашкільної роботи;
- оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями;
- поглиблення роботи з обдарованими дітьми.
Керівник - Мороз Е.О.
План роботи методичного об'єднання художньо-естетичного циклу
Старосільської ЗОШ І-ІІІ ст. на 2020 – 2021 н.р.
Індивідуальні науково – методичні проблеми членів МО
№ | ПІБ вчителя | Науково - методична робота | Термін роботи над проблемою | Форма її завершення | Форма її реалізації | Де буде використано |
1 | Мунтян Маріана Трифонівна | Творчі проекти на уроках технології як засіб творчих здібностей учнів. | Протягом навчального року | Виступ на засіданні МО | Збір матеріалу | У педагогічній діяльності |
2. | Олару Анжела Михайлівна | Створення піднесеної атмосфери, що сприятиме кращому розумінню творів мистецтва. | Протягом навчального року | Виступ на засіданні МО | Збір матеріалу | У педагогічній діяльності |
3. | Мороз Ельвіра Олександрівна | Розвиток творчих здібностей та естетичних смаків учнів на уроках образотворчого мистецтва. | Протягом навчального року | Виступ на засіданні МО | Збір матеріалу | У педагогічній діяльності |
4. | Вітюк Надія Миколаївна | Створення на уроках праці умов вільного розвитку творчої особистості. | Протягом навчального року | Виступ на засіданні МО | Збір матеріалу | У педагогічній діяльності |
5. | Гуцу Петро Іванович | Сучасні технології музичного розвитку школярів. | Протягом навчального року | Виступ на засіданні МО | Збір матеріалу | У педагогічній діяльності |
6. | Лупашко Трохим Григорович | Формування здоров`язбережу- вальної компетентності учнів на уроках фізичної культури. | Протягом навчального року | Виступ на засіданні МО | Збір матеріалу | У педагогічній діяльності |
План засідань
Дата | Зміст роботи | Вид роботи | Відповідальний |
Засідання № 1 Вересень Жовтень
| 1.Про затвердження плану роботи та структури МО.
орфографічного режиму, ведення класного журналу, шкільної документації.
|
Інформація
План роботи
інформація
інформація
Інформація
|
Всі
Всі
ЗНВР
Вчителі- предметники
Всі
Лупашко Т.Г., Гуцу П.І., Мороз Е.О.
|
|
|
|
|
Дата | Зміст роботи | Вид роботи | Відповідальний |
Засідання №2 Грудень |
Тема. Форми і методи викладання предметів естетичного циклу, спрямовані на формування та виявлення творчих здібностей учнів.
|
Інформація
доповідь
В/у
|
Члени ШМО
Мунтян М.Т. Вітюк Н. М.. Мороз Е.О.
Мороз Е.О..
Лупашко Т.Г. |
Дата | Зміст роботи | Вид роботи | Відповідальний |
Засідання № 3 БЕРЕЗЕНЬ
|
бути. | Доповідь
Реферат
Доповідь Доповідь | Гуцу П.І.
Мунтян М. Т.
Лупашко Т.Г.
Олару А.М. |
Дата | Зміст роботи | Вид роботи | Відповідальний |
Засідання № 4 ТРАВЕНЬ
| Тема. Підбиття підсумків роботи за навчальний рік. Рекомендації до річного плану.
Практичне завдання:
|
Звіт Інформація
інформація |
Мороз Е.О. ЗНВР
Всі
Голова МО
Всі |
МЕТА РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
- Продовжити роботу над проблемою «Розвиток творчих здібностей, загальних умінь та навичок школярів у процесі вивчення предметів художньо – естетичного циклу шляхом індивідуалізації та диференціації навчання»
- Використовувати в роботі традиційні форми і методи, а також сучасні освітні
технології.
3. Удосконалювати інформаційну культуру вчителів.
- Формувати в учнів мистецький світогляд, виховувати духовність, шанобливе
ставлення до культурної спадщини людства, почуття поваги до національної культури.
5. Залучати учнів до ознайомлення з різними видами мистецтва.
6. На уроках та позакласних заходах формувати модель творчої особистості.
Завдання:
- Опрацювати інформаційні джерела з питань нової проблемної теми педагогічних працівників школи.
- Проаналізувати потреби педагогів в методичній допомозі, обговорення актуальних проблем, які виникають в процесі викладання.
- Поліпшення ефективності та якості роботи через використання ІКТ, диференціацію навчання.
- Збирати та систематизувати медіа теку (відео- і аудіо-матеріали) з художньої культури та образотворчого мистецтва з метою подальшого використання на уроках та обміну з іншими вчителями.
- Всебічний розвиток творчих здібностей педагогів, формування в них зацікавленості до сучасних наукових ідей, дослідницької роботи, впровадження інноваційних технологій у педагогічній праці.
Роль самоосвіти в реалізації проблеми МО
"Удосконалення методичної майстерності –
це передусім самоосвіта, особисті ваші зусилля,
спрямовані на підвищення власної культури праці
і, в першу чергу, культури мислення".
В. Сухомлинський
Самоосвіта є елементом виробничої діяльності кожного вчителя, який вільно обирає матеріал, прийоми й засоби роботи. У процесі самоосвіти реалізуються основні дидактичні принципи – систематичності, послідовності, наступності, зв’язку з практикою тощо.
У процесі самоосвіти вчителі МО дотримуються таких основних принципів:
а) взаємообумовленість мети, суті, змісту, структури методичної роботи;
б) безперервність і систематичність підвищення кваліфікації та професійної майстерності;
в) комплексне вивчення питань соціології, психології, дидактики, теорії виховання, наукових основ викладання навчальних предметів та поєднання науково-теоретичної підготовки з оволодіння уміннями та навичками, необхідними у педагогічній діяльності;
г) випереджальний характер підвищення кваліфікації педагога, своєчасне опанування науковою декорацією;
д) відвідування семінарів, педагогічних читань, активна робота у шкільному МО.
Основним критерієм для оцінки самоосвітньої роботи вчителя є проведений урок, виховний захід.
Положення про предметні тижні вчителів
художньо - естетичного циклу
Предметний тиждень — це комплекс навчально-виховних заходів, спрямований на розвиток творчості учнів, поглиблення та поширення знань з предметів, збагачення науково-методичного досвіду вчителів.
Організація та проведення
Предметний тиждень організовується та проводиться відповідним предметно-методичними об'єднанням, центрами, творчою групою, відділом не частіше одного разу на місяць та не більше трьох разів на семестр.
До участі у предметному тижні можуть бути запрошені фахівці з наукової та педагогічної роботи, творчі колективи, громадськість.
Завдання тижня
1.Забезпечити належні умови для виявлення та розвитку творчої активності та зацікавленості учнів, сприяти формуванню їх наукового світогляду.
2.Вдосконалювати науково-методичний рівень та рівень професійної майстерності вчителів, збагачувати педагогічний досвід школи.
3.Поглибити знання з предметів та підвищити інтерес учнів до інших наук, непередбачених навчальним планом школи.
Функції предметного тижня
1.Організаційна — тиждень дозволяє внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчально-виховного процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів та розвивати організаційні здібності учнів.
2.Діагностична — можливість отримувати інформацію про динаміку професійного рівня вчителів та особистісний розвиток учнів.
3.Моделююча — під час планування тижня розробляються принципово нові форми навчально-пізнавальної діяльності учнів.
4. Пропагандистська — зміст тижня спрямований на інформування учнів про досягнення науки та техніки, виконання перспективних завдань програми розвитку школи.
Структура тижня
Складовими предметного тижня є відкриті уроки вчителів МО, науково-практичні конференції, індивідуальні та групові конкурси дитячої творчості, методичні дні, КВК, брейн-ринги спортивні змагання тощо. Кожен тиждень повинен містити належне інформаційне забезпечення.